جشنواره همام با اهدای جوایز به برگزیدگان آن شب گذشته به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنری همام ویژه اکران آثار هنری هنرمندان داری معلولیت به همت گالری مهر هنر و با همکاری سازمان بهزیستی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه در تالار ایوان شمس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل،در این مراسم از 16 توانیاب برتر عرصه هنرهای تجسمی و 9 هنرمند توانیاب سایر عرصه‌های هنری تقدیر شد.

در این جشنواره پس از دو مرحله داوری میان آثار هزار و ۱۵۰ هنرمند توان‌یاب ، صاحبان 16 اثر معرفی شدند و هشت لوح زرین این جشنواره به فاطمه فروزان‌فر، محمود بیات، آرزو سادات هاشمی‌نژاد، فاطمه حمامی نصرآبادی، آرش رزقی‌بارز، سمانه احسانی‌نیا، فاطمه مقیمی و فاطمه ساعدی تعلق گرفت.

هشت لوح سیمین نیز به هنرمندان توان‌یاب برتر اهدا شد که عبارتند از: هومن لطفعلی، مینا باقری، بهنام حسین‌پور، فاطمه مرادی، امیر توحیدی‌پور، شورش نصیری، مرجان نصرآبادی محمدی و زهرا علیان.

هشت تندیس جشنواره نیز به هنرمندان توان‌یاب در سایر عرصه‌های هنری اهدا شد. لیلا شهسواری، نجمه پورشجاعی جهرمی، گیلدا هاشم‌زاده، رحیم عظیمی، عاطفه ثمری، سیدمحسن مرتضوی، زهره اعتضادالسلطنه و فضه ریاضی‌مقدم هنرمندانی بودند که در این بخش تندیس دریافت کردند و از تلاش‌های علی‌اکبر قاسمی، پیشکسوت خوشنویسی نیز تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم، عباس پورفرد، قاری روشندل کشورمان به قرائت قرآن پرداخت.

در ادامه مراسم، کریم پاشازاده، دبیر اولین جشنواره ملی هنری همام از معجزه هنر به عنوان زبان مشترک همه انسان‌ها یاد کرد و گفت: برای برگزاری اولین دوره جشنواره همام،با همکاری معاونت مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی هزار و 150 هنرمند توان‌یاب شناسایی شدند که 800 اثر از سوی آنها به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از مرحله اول داوری، 161 اثر در فرهنگستان هنر به نمایش عموم درآمد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی دیگر از هنرمندان توان‌یاب سایر رشته‌های هنری در بخش غیررقابتی جشنواره به ارائه هنر خود پرداختند، گفت: این جشنواره فرصتی بود تا هم جامعه و هم توان‌یابان و خانواده‌های آنها از لحاظ روحی انرژی مثبت بگیرند.

افزایش خودباوری توان یابان با برپایی نمایشگاه همام

وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته طی برگزاری نمایشگاه همام، گفت: 97 درصد شرکت‌کنندگان توان‌یاب اعلام کرده بودند که خودباوری آنها با برپایی این نمایشگاه افزایش یافته است.

 این مراسم با صحبت‌های علی اوجی، هنرمند کشورمان، اجرای شکوفه عزیزی از شرکت‌کنندگان برنامه عصر جدید و صحبت‌های انگیزشی سامان الهی‌زاده ادامه یافت.
،سپس فاطمه عبادی، برنده مسابقه عصر جدید به اجرای نقاشی با شن پرداخت و محمد مسلمی(عمو فیتیله‌ای) هم از توانمندی و تلاش‌های توان‌یابان در مراسم تقدیر کرد.

سیدنظام‌الدین امامی‌فر نیز به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره همام، ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران، برگزاری جشنواره همام را موجب ارتقای سطح کیفی هنری در سراسر کشور و ارتقای خودباوری هنرمندان توان‌یاب دانست.

پس از قرائت بیانیه هیئت داوران، میهمانان ویژه مراسم، جوایز برگزیدگان را به آنها اهدا کردند. عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حسن رنگرز قهرمان کشتی، بهداد سلیمی قهرمان وزنه‌برداری، رضا سلطانی مدیر تیم‌ ملی پرورش اندام، سالار عقیلی خواننده، محمد مسلمی کارگردان , کامران نماینده مجلس و رستمیان مدیرکل مشارکت های سازمان بهزیستی تندیس‌ها و جوایز برگزیدگان جشنواره را به رسم ادب نزد آنها بردند و به هنرمندان کشورمان اهدا کردند.

اجرای زنده سالار عقیلی و همچنین اجرای ویژه یکی از توانیابان با این هنرمند خوب کشورمان پایان‌بخش این مراسم بود.

کد خبر 11933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =