کمک ۲.۵ میلیارد تومانی ۲ نهاد بین المللی به مددجویان سیلزده بهزیستی لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:‌سازمان های امور پناهندگی نروژی و امداد بین المللی ۲.۵ میلیارد تومان به مددجویان این نهاد در مناطق سیلزده کمک کرده اند.

فاطمه زهرا توکلی با اعلام این خبر با اشاره به دیدار با  نماینده سازمان امور پناهندگانی نروژی( NRC ) درخصوص چگونگی تداوم کمک های این تشکل به مددجویان استان افزود: پس از وقوع سیل امسال تا کنون  ۲.۵ میلیارد تومان کمک نقدی بصورت هدیه کارت توسط این ۲ سازمان به مددجویان خسارت دیده بهزیستی پرداخت شده است.

وی اظهار داشت:‌ سازمان امور پناهندگی نروژی یک نهاد بشردوستانه مستقل است که فعالیت آن پس از جنگ جهانی دوم آغاز شده و  در بیش از ۳۰ کشور جهان در شرایط بحرانی کار می کند.

وی تصریح کرد: همچنین سازمان امداد جهانی (Relief international)، کار خود را در ایران سال ۱۹۹۰ و با وقوع زمین لرزه منجیل و رودبار آغاز و از آن زمان تاکنون جوامع ایرانی آسیب پذیر در تمامی حوادث غیر مترقبه را حمایت کرده است.

 بیش از ۱۴ هزار مددجوی این نهاد در قالب هشت هزار و ۶۵۱ خانوار تحت تاثیر تخریب های سیل قرار گرفته و دچار خسارت شده اند و ۷۶۹ واحد مسکونی  مددجویان نیز آسیب دید.

 ۱۹۰ تیم مداخله ای با همکاری استان های مختلف به مناطق سیل زده لرستان اعزام شده و ۱۴ هزار نفر در این راستا خدمات دریافت کرده اند.

کد خبر 11900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد