فرد دارای معلولیت  باید خود را عضوی از جامعه بداند

وزیر کار و رفاه اجتماعی کشور ارمنستان در حاشیه بازدید از مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران ،بر اهمیت توجه به جایگاه مشارکتی معلولان در جامعه،تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل،«خانم زاروهی باتویان» در مراسم بازدید از مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران،با اشاره به تفاوت ساختاری خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت در کشور ارمنستان با ایران، گفت:در کشور ما خدمات توانبخشی توسط وزارت بهداشت انجام می شود.همچنین بسیاری از خدمات دولتی نیستند و شرکت های خصوصی داوطلب،توسط فراخوان و مناقصه،انتخاب می شوند و این خدمات را به عهده می گیرند.
وی افزود:در ارمنستان قوانین زیادی برای ارائه خدمت به معلولین وجود دارد.برای نمونه تحصیلات عالیه و بهداشت برای آنان رایگان است اما امکانات کافی، دسترس پذیری و سیستم حمل و نقل مناسب برای بهره گیری از این خدمات وجود ندارد.به همین دلیل در صدد ایجاد اصلاحات در قوانین و بررسی نیازهای یک فرد معلول و معرفی یک نظام جامع هستیم تا بتوانیم خدمات انفرادی به معلولان بدهیم و هدف ما این است که فرد معلول،جایگاه مشارکتی در جامعه داشته باشد و خود را عضوی از جامعه بداند. 
وزیر کار و رفاه اجتماعی کشور ارمنستان،در ادامه گفت:لازم است که افراد معلول از انزوا بیرون بیایند که البته کمک های مالی و خدمات رایگان این کارکرد را ندارند،بلکه در کنار همه امتیاز هایی که برای معلولان قائل هستیم باید بدانیم  که این افراد از حقوق برابر در جامعه برخوردار هستند و باید مسئولیت هایی به آنان واگذار شود تا به خودشان امیدوار شوند.
وی افزود:در کشور ما نیز سازمان های متعدد برای ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی،وجود دارد و تبادل اطلاعات و تجربه و همکاری مفید با کشور شما در این زمینه،باعث خوشحالی است.

کد خبر 11896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =