پیشگیری زمینه ساز امنیت است بنابراین در وقف و خیر رسانی نگاه و اقدام باید بر آگاه سازی متمرکز شود

اولین همایش وقف و امنیت باحضوراستاندار- مدیرکل بهزیستی- مدیران دولتی – فرماندهان نظامی و امنیتی - مدیران موسسات خیریه - تشکل های غیر دولتی - مردم نهاد و خیرین در محل سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی به عنوان یکی از سخنرانان این همایش با بیان اینکه خیرخواهی و وقف فقط منحصر به کشورهای اسلامی نیست ؛ اظهار داشت : سرچشمه نیت های خیرخواهانه در تمام دنیا از وسعت تفکر خیرخواهی و انسان دوستی است که در کشور ما به دلیل تعالیم اسلامی و سابقه فرهنگی باید عمیق تر به وقف پرداخته شود .
وی با اشاره به همت مردم و تعداد و عمق خیرخواهی در استان کرمان ، افزود : در گذشته تامین اولیه نیازها و لوازم زندگی برای فرزندان یتیم و خانواده های  نیازمند دلیل اصلی برای وقف بوده است که از طریق عواید حاصل از املاک این نیازها تامین می شد ولی در شرایط کنونی باید نیت های وقف کنندگان به سمت این شرایط هدایت شود .
فراهم کردن زمینه های شکوفایی و رشد اندیشه های نو دیدگاه دیگری بود که مدیر کل بهزیستی به تشریح آن پرداخت و پیشگیری را مهم دانست و یادآور شد : شرایط کنونی جامعه می طلبد که در وقف و خیر رسانی نگاه و اقدام باید بر آگاه سازی متمرکز شود چراکه آگاهسازی زمینه ساز پیشگیری و در نتیجه فراهم کردن امنیت است .
تشریح طرح ها و اقدامات پیشگیرانه بهزیستی برای کنترل معلولیت های جسمی و اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که مدیرکل بهزیستی در موردشان سخن گفت . از جمله اقداماتی که صادق زاده به تشریح آن پرداخت : غربالگری شنوایی در نوزدان با هدف پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی – غربالگری بینایی در کودکان 3 تا 6 سال با هدف پیشگیری از کم بینایی و نابینایی – مشاوره های ژنتیک با هدف پیشگیری از معلولیت زایی و آموزش مهارتهای زندگی – پیش از ازدواج – فرزند پروری با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی بود و تاکید کرد که انجام و گسترش اینگونه آموزش ها یا غربالگری ها و اقدامات پیشگیرانه به سلامت و امنیت خانواده و در نتیجه جامعه منجر می شود .
ایشان همچنین با تاکید مجدد بر هدایت نیت های خیرخواهانه به سمت اندیشه های جدید متناسب با پدیده های اجتماعی ، مدیریت و هدایت این نیت های خیرخواهی و عواید حاصل از وقف را باعث بهبود وضعیت اجتماعی دانست و اینگونه وقف را بهترین و ارزشمندترین نوع توصیف کرد .

کد خبر 11884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد