ون‌های مناسب‌سازی شده ویژه معلولان و جانبازان در شیراز آغاز به کار کرد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به آغاز به کار کمیته مناسب‌سازی معابر گفت : این کمیته طی سال اخیر با شعار انسان‌محوری مجموعه مدیریت شهری، انقلابی در مناسب‌سازی شهر برای معلولان و جانبازان ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان فارس،حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز مراسم آغاز به کار ون های  مناسب  سازی شده برای  معلولان افزود : با توجه به اینکه جانبازان و معلولان به‌عنوان بخشی از شهروندان محسوب می شوند از این رو باید برای این قشراز جامعه خدمات و تسهیلاتی در نظر گرفته شود که یکی از  این  خدمات ون‌های مناسب‌سازی شده برای تسهیل در رفت  وآمد  آنهاست .

وی با بیان اینکه در زمینه خدمت‌رسانی به معلولان و جانبازان، ون‌های مناسب‌سازی شده از پروژه‌های طراز اول در سطح کشور است، تصریح کرد : اطمینان دارم با رویکرد حاکم بر شورا و شهرداری و کمک‌های خیرین، پروژه ون‌های مناسب سازی شده در کشور سرآمد می‌شود.

اسکندرپور با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی شهر و کشور هستند، گفت: امروز آن چیزی که مردم از ما مسئولان انتظار دارند، تواضع است و مسئولان در همه سطوح باید با تواضع با مردم برخورد کنند. هنگامی که با تواضع با مردم برخورد می‌کنیم، خداوند نیز این لطف را دارد که به کارمان برکت می‌دهد و خدمت‌رسانی ما دیده می‌شود.

لزوم همکاری و کمک خیران برای افزایش تعداد ون های مناسب سازی شده 

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: رویکرد خودرومحوری باعث می شود که  تردد درمعابر شهر برای کودکان، سالمندان و معلولان ممکن نباشد و هر چند که در ادوار مختلف پیاده راه‌سازی و مناسب‌سازی صورت گرفته بود، اما هنوز مشکلات زیادی سر راه این قشر است.

وی افزود: در مناسب‌سازی و زیست‌پذیر کردن شهر برای تمام اقشار راه درازی پیش رو داریم که باید تمام نهادها به شهرداری و شورا کمک کنند.

قائدی به تشکیل کمیته مناسب‌سازی معابر در فرمانداری شهرستان شیراز از چند سال قبل برای رفع مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: امروز یکی از طرح‌های کمیسیون عمران شورا که راه‌اندازی ون‌های ویژه حمل و نقل معلولان است با بهره‌برداری از ۵ دستگاه از این ون‌ها کلید می‌خورد، هر چند که برای افزایش این خودروها نیازمند حضور پر رنگ خیران هستیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: از شهردار شیراز درخواست می‌کنم تا یک حساب ویژه برای دریافت کمک‌های خیران به تامین خودروهای ویژه تردد معلولان اختصاص یابد.

مناسب سازی نیمی از ایستگاه های اتوبوس در سطح شهر شیراز

زوربخش، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز در این مراسم گفت: به منظور افزایش رفاه برای تردد جانبازان و معلولین جسمی، 5 ون مجهز به بالابر مناسب برای انواع ویلچر آغاز به کار کرده است.

وی اضافه کرد: جانبازان و معلولان جسمی می‌توانند از طریق اپلیکیشن شرکت تپ سی از سرویس ون‌های مناسب‌سازی شده استفاده کنند.

زوربخش با اشاره به سایر تسهیلات در نظر گرفته شده برای معلولان و جانبازان افزود: بر اساس دستور شهردار و شورای شهر مبنی بر در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای معلولان و جانبازان، در سال ۹۶ بالغ بر ۲۸۵ دستگاه اتوبوس مناسب برای معلولان در ناوگان حمل و نقل عمومی به بهره‌برداری رسید، همچنین به‌همت شهرداران مناطق یازده گانه ،۶۵۰ ایستگاه از یک هزار و ۲۰۰ ایستگاه اتوبوس سطح شهر مناسب‌سازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، راه اندازی آسانسور در ایستگاه‌های مترو را از دیگر تسهیلات برای تردد آسان معلولان و جانبازان عنوان کرد.

همه نهادهای عمومی در مناسب سازی شهر مسئولیت دارند

آذرمی، مدیر اداره بهزیستی شهرستان شیراز با اشاره به آغاز به کار کمیته مناسب‌سازی در سال ۹۳ گفت: طی سال اخیر و با شعار انسان‌محوری در مجموعه مدیریت شهری، انقلابی در مناسب‌سازی شهر برای معلولان و جانبازان ایجاد شده است.

وی افزود: در زمینه مناسب‌سازی سطح شهر برای معلولان و جانبازان، فقط مدیریت شهری مسئول نیست بلکه همه نهادهای عمومی مسئول هستند، اما شهرداری تنها سازمانی است که تاکنون در این زمینه وظایف خود را انجام داده است.

آذرمی با اشاره به همراهی خوب شهرداری با تشکل‌های جانبازان و معلولان گفت: با پیگیری این تشکل‌ها و سازمان بهزیستی، اقدامات خوبی در سطح شهر انجام شده است و امیدواریم این اقدام شروعی برای رسیدن به نقطه مطلوب مناسب‌سازی باشد.

کد خبر 11862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد