بهزیستی طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد را اجرا می کند

زنجان | معاون امور پیشگیریی بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح مصون سازی خانواده  محور کودکان زیر سن دبستان در برابر مواد اعتیادآور خبر داد و گفت: امسال ۸ مهد کودک در کل استان توسط آموزشگران دوره دیده تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند.


 گل نساء آقا محمدی اجرای برنامه های مصون سازی کودکان زیر سن دبستان را به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی در طرح های پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: در این برنامه در هر مهد کودک ۳۰ نفر از والدین در هر مرحله طی ۱۲ ساعت تحت  آموزش های لازم قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته قریب به ۲۴۰ نفر از والدین در ۸ مهدکودک در سطح استان تحت پوشش این طرح بودند، خاطر نشان کرد : در سال جاری نیز  این طرح شروع شده و تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت  .

آقا محمدی با بیان اینکه  مصون‌سازی کودکان در برابر خطرات اعتیاد، ارتقاء کیفیت زندگی آنها در سنین بالاتر از جمله اهداف اجرای این طرح است افزود : آموزش ارتقا بهداشت و سلامت روان، مهارت‌های زندگی، تاب‌آوری، مهارت‌های تصمیم‌گیری و مهارت‌های حل  زندگی است که در ابتدا به والدین و مربیان در این طرح آموزش داده می‌شود تا این آموزش‌ها به کودکان ارائه شود.

وی با بیان اینکه نحوه تعامل والدین، فرزندپروری و مهارت‌های ارتباطی زمینه ساز پیوند مستحکم اعضای خانواده و کاهش آسیب هاست، افزود: روابط عاطفی و صمیمیت بین اعضای خانواده لازمه استحکام و دوام بنیان زندگی است؛ از این رو، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به افراد در این سنین با هدف مجهز شدن آنها به مهارت‌های زندگی بسیار ضرورت دارد.

وی ادامه داد: اگر چنانچه نیازهای اولیه به ویژه عاطفی و ارتباط والد - فرزندی تقویت شود به همان میزان گرایش به اعتیاد کاهش می‌یابد.

کد خبر 11851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد