در جلسه ساماندهی گرمخانه ها مطرح شد بهانه هایی چون ناکافی بودن منابع ، محدودیت های قانونی و آیین نامه ای نمی تواند توجیه رفع مسئولیت باشد

جلسه تخصصی ساماندهی گرمخانه های شهرداری زیر مجموعه گروه کاری اجتماعی - فرهنگی استان با حضور مدیرکل – معاون امور توسعه و پیشگیری استان کرمان – مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان – دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر - دبیر ستاد بحران شهرداری - پلیس مبارزه با مواد مخدر و کارشناسان در بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل جامعه فارغ از مشکلات و موانع اجرایی سازمان ها ، اظهار داشت : مسائل اجتماعی از جمله بی سرپناهی وکارتن خوابی از جنس مسائلی است که نمی توان  آنها را نادیده گرفت ، چراکه وجود چنین پدیده هایی باعث جریحه دار شدن احساسات مردم می شود .
وی علاوه بر تشریح بازتاب های عاطفی مردم  و تاثیری که بر افکار عمومی می گذارد ، نامناسب شدن  چهره شهر را شایسته مردم کرمان ندانست و یادآور شد بهانه هایی چون کمبود و ناکافی بودن منابع ، محدودیت های قانونی و آیین نامه ای نمی تواند توجیه مناسبی برای رفع مسئولیت باشد .
محمد رضا عسکری دبیر ستاد بحران شهرداری کرمان در این جلسه با بیان اینکه گرمخانه ها در محدوده وظایف قانونی شهرداری نبوده و نیست ؛ اظهار داشت : گرمخانه ها به عنوان سرپناه برای افراد کارتن خواب در زمان تصدی محمدباقر قالیباف شهردار تهران  راه اندازی شد و گرنه ایجاد گرمخانه در محدوده وظایف شهرداری نیست .
خسرو ملک شاهی معاون امورتوسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان هم با انتقاد از عملکرد گرمخانه ها ، این مراکز را هم سو با وظایف قانونی و مبنای علمی و تخصصی ندانست و از گرمخانه ها به عنوان تجربه تلخ یاد کرد .
زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان هم مرز بین کارتن خوابی و تکدی گری را نزدیک به هم توصیف کرد و یادآور شد : امروز گرمخانه ها به عنوان مدد سرا در اغلب نقاط کشور فعالیت می کنند . ما ناتوان از اداره امور شهر نیستیم بلکه از تبیین مسائل ناتوانیم و متاسفانه از واقعیات اجتماعی گذر می کنیم .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به آمار شهرداری کرمان مبنی بر وجود 80 پاتوق در سطح شهر اظهار داشت : این پاتوق ها اگر 10 نفر را هم در خود جای دهنده در مجموع 800 نفر در گروه های مختلف اعم از متکدی ، کارتن خواب از این پاتوق ها سرویس می گیرند که ما باید مدیریت این پاتوق ها را در یک اقدام مشترک بر عهده گیریم .
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان در جمع بندی موضوعات مطرح شده ، گفته موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان در موضوع توان و ظرفیت سازمانی شهر و استان را برای ساماندهی مساله ای چون کارتن خواب ها و افراد معتاد متجاهر تایید کرد و گفت : ظرفیت های خالی مراکز سرپناه شبانه و کمپ ماده 16 آماده پذیرش موارد مرتبط با وظایف این مراکز است و برای سایر افرادی که شرایط پذیرش در اینگونه مراکز را ندارند باید با مشارکت همه سازمان های عضو تصمیم گیری شود.

کد خبر 11849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد