بیش از ۳۶ هزار پرونده گزینشی سازمان بهزیستی کشور به روزرسانی شد/
آمادگی سازمان بهزیستی برای پیوستن به سامانه جامع هماهنگ هیأت عالی گزینش کشور

طی ۹ ماهه اول سال جاری «پروژه پایش، ساماندهی و به روزرسانی» بیش از ۳۶ هزار جلد پرونده همکاران، مراکز غیردولتی و مهدهای کودک برای نخستین بار از بدو تشکیل نهاد گزینش در سازمان انجام شد و می توان گفت سازمان بهزیستی از سازمان های پیشرو در این زمینه بوده است.

     به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،فرشاد رضوانی مدیر هسته مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته، انتقال مکان دفتر مرکزی گزینش سازمان بهزیستی به ساختمان جدید انجام گرفت که  پیرو آن، جانمایی بایگانی پرونده‌ها و مستندات گزینش با همکاری حوزه های ریاست، معاونت توسعه مدیریت و منابع انجام شد و در این پروژه به دستاوردهای مناسبی رسیدیم از جمله آنها وضعیت مطلوب جانمایی پرونده‌ها، افزایش ظرفیت فیزیکی، حفاظت و امنیت مناسب اسناد و جلوگیری از تخریب و فرسودگی مستندات و سیستم بایگانی است. همچنین مجاورت فضای بایگانی با هسته مرکزی گزینش باعث افزایش سرعت و سهولت رسیدگی به پرونده‌ها شده است

مدیر هسته مرکزی گزینش گفت: طی نه ماهه اول سال جاری «پروژه پایش، ساماندهی و به روزرسانی» بیش از ۳۶ هزار جلد پرونده همکاران، مراکز غیردولتی و مهدهای کودک برای نخستین بار از بدو تشکیل نهاد گزینش در سازمان انجام شد و می توان گفت سازمان بهزیستی از سازمان های پیشرو در این زمینه بوده است.

وی افزود: پس از اخذ مجوز هیأت مرکزی گزینش سازمان و در راستای اجرایی شدن مفاد دستورالعمل تخصصی هیأت عالی گزینش کشور، عملیات پایش، دسته بندی و جداسازی پرونده ها آغاز شد و به منظور افزایش دقت و اعتبار اقدامات مرتبط، آخرین وضعیت نیروی انسانی ادارات استانی شامل کارکنان بازنشسته، فوت شده و یا افرادی که به هر نحو از سیستم خارج شده اند از استان ها استعلام شد، همچنین بانک اطلاعاتی افراد مذکور از دفتر نیروی انسانی سازمان دریافت شده و با تطبیق لیست های مذکور و درنهایت پس از رفع ابهامات، ۳ هزار و ۱۴۳ پرونده قابل امحا، شناسایی و پس از ثبت مشخصات در سیستم نرم افزار هماهنگ تخصصی و انجام فرایند مربوطه از سیستم جاری   دفتر خارج گردید. ضمن آنکه پرونده های ناقص و فاقد ارزش گزینشی نیز شناسایی وفق مقررات اقدامات لازم در   این زمینه انجام گرفت.  

رضوانی همچنین از تفویض اختیار و افزایش مسئولیت واحدهای گزینش استانی با هدف انجام گزینشی هوشمندانه، عالمانه و دقیق در این پروژه خبر داد و افزود: تعداد ۳هزار و ۷۱۹ پرونده مهدهای کودک واحدهای گزینش به استانهای کشور  تحویل شد و بدین ترتیب فعالیت های اصلی در فرآیند گزینش همکاران و داوطلبان اخذ مجوز مهدهای کودک به استان ها تفویض شد که این امر می تواند در ارتقای کیفی و کمی انجام تحقیقات، مصاحبه و ... موثر بوده و  همچنین سرعت و دقت در بررسی، اعلام نظر و همچنین رضایتمندی ارباب رجوع را افزایش دهد.                

مدیر هسته مرکزی گزینش ره‌آورد کلان این پروژه را به روز شدن کامل و رفع نقص تمامی پرونده‌های موجود در آرشیو گزینش سازمان دانست و افزود: از نیمه دوم امسال «سامانه جامع هماهنگ هیأت عالی گزینش» اجرایی شده است که پیش نیاز و شرط پیوستن به این سامانه «به روز بودن» و هماهنگی شکلی و محتوایی مستندات با دستورالعمل‌هاست که در این زمینه حوزه گزینش سازمان بهزیستی شرایط لازم را به طور کامل اخذ کرده است و می‌توان گفت یکی از هسته های مرکزی پیشگام در رسیدگی به پرونده‌ها، سرعت پاسخگویی و اعلام نظر و کاهش دغدغه همکاران هستیم.  

 وی افزود: در همین راستا، میانگین زمانی پاسخگویی به استعلام های نهادها و دستگاه ها به کمتر از ۳ روز کاری، زمان صدور و ابلاغ رای برای مهدهای کودک به کمتر از ۳۰ روز، زمان اعلام نظر برای تبدیل وضعیت همکاران در حداقل زمان ممکن و برای  سایر موارد صدور رای از جمله استخدام نیروهای جدید و امریه، در حدود ۵۰ روز کاری کاهش یافته است که دستاوردی ارزشمند و الگویی مناسب به شمار می رود.                  

رضوانی در پایان ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی نیروهای هسته مرکزی گزینش سازمان و مسئولین گزینش بهزیستی استانهای کشور در اجرای این پروژه اظهار امیدواری کرد که در آینده با برنامه‌ریزی و کسب مجوز هیأت عالی گزینش کشور، الکترونیکی شدن  پرونده‌های گزینشی سازمان بهزیستی را شاهد باشیم.

کد خبر 11833

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =