کمبود مددکاران اجتماعی پیامدهای ناگواری به همراه داشته است

جلسه تخصصی بررسی مسائل اجتماعی دانشجویان دانشگاهها زیر مجموعه گروه کاری اجتماعی - فرهنگی استان با حضور مدیرکل – معاون اجتماعی و توانبخشی بهزیستی استان کرمان – مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان – معاون دانشجویی - رییس اداره مشاوره دانشگاه علوم پزشکی – رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی – کارشناس حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان در بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی مددکاری را رویکردی برای دستیابی به تصمیمات مناسب توصیف کرد و گفت : در استانی چون کرمان که خیرین هم رویکرد مددکاری دارند ، باید دانشگاه هم به این رویکرد مجهز شود.
وی مدیریت بر مسائل اجتماعی را از اقدامات مددکاری دانست و گفت : تربیت مددکارانی که بتوانند نقش درستی را در حل وفصل مسائل اجتماعی به انجام برسانند ؛ وظیفه ایست  که باید به انجام برسد و تاکنون هم کمبود این مددکاران پیامدهای ناگواری داشته و باید این خلاء تاثر برانگیز  جبران شود .
صادق زاده با تشریح وظایف گروه کاری  اجتماعی – فرهنگی اظهار داشت : بررسی مسائل اجتماعی دانشجویان و استفاده از ظرفیت های مددکاری برای رسیدگی به این مسائل ضرورتی است که گروه کاری  اجتماعی – فرهنگی هم ضمن تایید این ضرورت بر بررسی آن تاکید دارد .
محسن بارانی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تشریح وضعیت مسائل اجتماعی دانشجویان در دانشگاهها گفت : بر اساس بررسی های انجام شده ، بیشترین مسائل متوجه دانشجویان ساکن خوابگاه است که در اولویت بندی دانشجویان خوابگاه های خودگردان بیشتر گرفتار مسائل اجتماعی هستند .
وی با بیان اینکه از 6500 دانشجوی مشغول به تحصیل 2500 نفرشان ساکن خوابگاه هستند  ؛ اظهار داشت :  شرایط خانوادگی و سختی های درسی و تحصیلی دو عامل اصلی در بروز و شیوع آسیب های اجتماعی است که دانشجویان در معرض قرار می گیرند . بنابراین دانشگاه با  تشکیل تیم همتایاران سلامت روان نسبت به ارائه خدمات گوناگون به دانشجویان اقدام کرده است .
محسن شمسی رئیس دانشگاه جامع علمی -  کاربردی  مهارت آموزی برای گروه های مختلف به ویژه دانشجویان را ضروری دانست و یاد آور شد شناسایی مسائل اجتماعی که دانشجویان دچار آن هستند از طریق روش های مددکاری می تواند تعریف درستی از مساله این گروه برای برنامه ریزی های بعدی ارائه کند.
زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه همه پیشنهادات مطرح شده در گروه های تخصصی کوچک تر قابل بررسی است ، گفت : از دانشگاهها انتظار داریم با ارزیابی هایی که انجام می دهند ، مشخص کنند آسیب یا مسئله ای که دانشجویان با آن روبه رو هستند ، کدام است .
وی جدا شدن دانشگاه از جامعه را  شایسته ندانست و گفت :  مدیران و اساتید دانشگاه باید ورود دانشجویان را به متن جامعه فراهم کنند تا درک درستی از واقعیات اجتماعی پیدا کنند .
در این جلسه تخصصی توجه به اسناد بالادستی – شناسایی و اولویت بندی مسائل اجتماعی موجود در دانشگاه ها – استفاده از ظرفیت مددکاری به طور گسترده – فراهم کردن زمینه های نشاط اجتماعی دانشجویان از مهمترین پیشنهاداتی بود که طرح شد و  تشکیل کارگروهی خاص  بررسی مسائل اجتماعی دانشجویان مورد توافق قرار گرفت .


 

کد خبر 11829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد