فارس |دوره آموزشی تاب آوری و فرسودگی شغلی در مراقبین بیماران روانی مزمن

مدیرکل بهزیستی فارس :سازمان بهزیستی به عنوان دیده بان مشکلات اجتماعی است و مسائل اجتماعی را با کمترین هزینه مدیریت می کند.

مدیر کل بهزیستی فارس در دوره آموزشی تاب آوری و فرسودگی شغلی در مراقبین بیماران روانی مزمن در جمع کارشناسان ستادی و امور توانبخشی بهزیستی کشور و سایر استانها ضمن بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان دیده بان مشکلات اجتماعی است  و مسائل اجتماعی  را با کمترین هزینه مدیریت میکند و باید از توانمندی سازمان در این راستا استفاده شود،تصریح کرد:این سازمان پیشرو در واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی بوده است که در این مسیر ارتقا خدمات رانیز شاهد بودیم .

دکتر موسوی همچنین عنوان کرد: شاید سختی کارها به عهده بهزیستی باشد اما سخت ترین وظایف مربوط به حوزه توانبخشی است که بیماران روانی و ارائه خدمات به ایشان مشکلترین و حساسترین موارد میباشد که این خود باعث ایجاد استرس و فرسودگی شغلی میگردد که خوشبختانه در جهت جلوگیری از این فرسودگی برنامه ریزی هایی انجام پذیرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت :اینک خدمات و نگهداری از بیماران اعصاب و روان با کمترین پشتوانه مالی و با یک سوم هزینه انجام می گردد و باید در کنار این خدمات ،توانمند سازی و ایجاد روحیه امید و نشاط از برنامه های اصلی سازمان بهزیستی باشد  که خوشبختانه با برگزاری این چنین دوره هایی به این مهم توجه گردیده است.

در ادامه نیز اسدی رئیس گروه بیماران روانی مزمن بهزیستی کشور ضمن تشکر از فرصتی که بهزیستی فارس در جهت برگزاری دوره مذکور بوجود آورده است بیان داشت :یک حلقه مفقوده وجود دارد که آن هم توجه به سلامت روان و فرسودگی شغلی جهت همکاران، کارشناسان و بیماران حوزه توانبخشی است و خوشبختانه برگزاری چنین دوره ای باعث تحول در این زمینه می گردد.

وی گفت در این زمینه تحقیقاتی انجام پذیرفته که 5شاخص به منظور سلامت روان این حوزه در نظر گرفته شده است . در پایان  پیشنهاداتی از جمله فراهم آوردن شرایط خانواده جهت بیماران روانی در مراکز ، همانند وجود عکسها و آلبوم خانوادگی بیماران در کنار آنان، حضور خانواده های ایشان در برنامه هاو مراکز که باعث بهبود وضعیت این بیماران می گردد نیز، اشاره شد .

کد خبر 1179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد