اعتیاد جوانان از مرحله کتمان عبور کرده است

خرم ‎آباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت:‌ اعتیاد در جامعه به ویژه میان نسل جوان از مرحله کتمان و مخفی کاری عبور کرده و به یک آسیب جدی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه زهرا توکلی روز شنبه در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد افزود:‌ برنامه های عملیاتی بیش از گفت و گو موثر است و امروز نیز باید راهکارهای اجرایی را بر برگزاری جلسات مستمر ترجیح دهیم.

وی اظهار داشت:‌ بدون شک مجموعه های بزرگ، هوشمند و هدفدار جهت توسعه آسیب اعتیاد برنامه ریزی می کنند بنابراین با جنبه های جدید از اعتیاد مواجه هستیم و باید هوشمندانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد از مصرف محدود و سنتی به انبوه صنعتی تغییر یافته ادامه داد: باید سرمایه گذاری های بیشتری در پیشگیری از این آسیب داشته باشیم چراکه نجات افراد معتاد هزینه های مضاعف دارد.

توکلی گفت:‌ روانشناسان، رسانه، هنرمندان و جامعه شناسان ورود جدی تری به مساله اعتیاد داشته باشند و البته در این راستا باید از موازی کاری پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه آگاهی و آموزش اصل اول پیشگیری است تصریح کرد: جنبه های نوینی از اعتیاد رواج یافته که مقابله با آن نیازمند روش های جدید است و به همین منظور باید در راستای ارتقا دانش مدیران و مردم در این زمینه اقدام شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی لرستان نیز با اشاره به اهمیت رسانه در پیشگیری از اعتیاد گفت: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات سال گذشته اعلام کرده ۸۹ درصد جمعیت کشور به اینترنت دسترسی دارند و۷۲ میلیون شهروند ایرانی به نوعی از آن استفاده می کنند.

ابتسام داشی افزود: همچنین مرکز ملی افکارسنجی دانشجویان ایران تیرماه امسال اعلام کرد ۷۱ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال  از تلگرام و ۴۹ درصد آنها از اینستاگرام استفاده کرده و دلایل متعددی از جمله کسب و کار، اشتراک گذاری، جست و جو محتویات مورد نظر و خرید آنلاین داشته اند.

وی تصریح کرد: میانگین مطالعه ایرانی ها ۱۵ دقیقه در روز می باشد در حالیکه بیشترین ساعاتی که در شبکه های مجازی می گذرانند یک ساعت و چهار دقیقه و ورزش ۲۷ دقیقه است بدین معنا که شهروندان ایرانی چهار برابر مطالعه غیردرسی  و ۲ برابر ورزش، در شبکه های اجتماعی هستند.

کد خبر 11769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد