اعتیاد، آسیبی جدی فرا روی جامعه است

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اهمیت تقویت برنامه های فرهنگی برای مقابله با آسیب های اجتماعی، افزود: اعتیاد، آسیبی جدی فرا روی خانواده ها و جامعه است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد که صبح امروز در بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مواد مخدر به یک آسیب نگران‌کننده تبدیل شده است از آن جهت که متأسفانه سیستمی هوشمند و هدف‌دار در راستای توسعه این مهم که گروه‌های مختلف جامعه را در برگرفته دست‌اندرکار این آسیب است.

وی ادامه داد: درست است از مرحله کتمان گذر کردیم و همه پذیرفتیم که اعتیاد آسیبی بسیار جدی است و باید هوشیارانه عمل کنیم، زمان انجام کارهای عملیاتی است و باید بیش از گفت‌وگوها تأثیر خود را بگذارد.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: این کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد نیاز است به یک اتاق فکر تبدیل شود تا بتوانیم به استراتژی‌های بسیار قوی دست یابیم.

توکلی عنوان کرد: کسانی که در عرصه تولید، فروش و هدف‌گذاری مواد مخدر هستند خیلی هوشمندانه عمل می‌کنند و روزبه‌روز با جنبه‌های جدیدی از این آسیب مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اگر اعتیاد را به‌عنوان یک بیماری بپذیریم منطق حکم می‌کند سرمایه‌گذاری بیشتری در امر پیشگیری داشته باشیم، اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی کمیته فرهنگی و پیشگیری تدوین استراتژی‌هایی در راستای پیشگیری از اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: در امر پیشگیری از اعتیاد نیاز است از ظرفیت سمن‌ها بهره ببریم.

توکلی گفت: دشمن با تمام قدرتش به میدان آمده و ناچاریم با دقت بیشتر و هوشمندانه‌تر و با استفاده از همه ظرفیت در راستای پیشگیری اقدام کنیم.

وی افزود: در امر پیشگیری از اعتیاد، حضورِ دغدغه کفایت نمی‌کند بلکه حضور هنرمندان، روانشناسان و جامعه شناسان را می‌طلبد.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: امیدواریم خروجی جلساتی ازاین‌دست به سمتی برود که به یک هم‌افزایی برسیم؛ از موازی‌کاری پرهیز کنیم و با بسیج همه امکانات و با روش‌های  نوین برای مقابله آشنا شویم و از طریق آگاهی و آموزش مصون‌سازی ایجاد کنیم.

کد خبر 11761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد