کار بزرگ در جامعه خیران، خدمت به ایتام است/ جامعه خیرین از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه جامعه خیرین باید از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، گفت: کار بزرگ در جامعه خیران، خدمت به ایتام است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه همه باید برای کار خیر سبقت بگیریم، از تقبل ساخت یک شیرخوارگاه با تجهیزات شیرخوارگاه شبیر در یکی از استانها خبر داد و گفت:  جلب مشارکت مردم درخصوص خیرات خرد و کلان اقدامی مهم است لذا نباید مردم دیگر (متوسطین) را از عمل به خیر و کمک‌های کوچک و خرد محروم کرد و هرچه در این زمینه شفافیت و اعتمادسازی بیشتری داشته باشیم خیرات و برکات بیشتری را می‌توانیم جذب کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه خیرین باید از ادامه فعالیت موتورهای تولیدکننده فقر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند، گفت: کنترل تورم، ایجاد اشتغال، توسعه فعالیت‌های مهارت‌افزایی در ایران، تکریم کارآفرینان و اکرام آنها و... جزء وظایف دولت است.

وی با بیان اینکه کنترل نرخ تورم از اقدامات توقف موتور تولید فقر است، ادامه داد: دولت در کنار جامعه خیرین می‌توانند کمک کنند تا این موتور از کار بیفتد.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه موتور تولید معلول را باید متوقف کنیم، اذعان کرد: با حل مشکل آلاینده‌ها، کاهش آمار تصادفات، حذف نقاط پرخطر جاده‌ای، افزایش ایمنی کارگاه‌ها، عملیات غربالگری ژنتیکی و ... باید از تولید معلولیت جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، گفت: امیدواریم منابع مورد نیاز اجرای این قانون که ۲۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، تامین شود و خیرین در این مورد نیز کمک کنند؛ چراکه در حال حاضر یکهزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این قانون در بودجه پیش‌بینی شده و توان دولت با توجه به شرایط موجود برای این امر محدود است؛ لذا باید توجه خیرین را به سمت اجرای این قانون سوق دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حضور جوانی در منصب ریاست سازمان بهزیستی کشور، گفت: امروز راه نجات کشور بکارگیری نیروهای جوان است و باید این مسیر را ادامه دهیم. از سپردن مسئولیت به جوانان نترسید. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری بر سپردن مسئولیت به جوانان تاکید فرموده‌اند. جوانان اکسیر امید در جامعه هستند و می‌توانند راهگشا باشند.

وی با اشاره به اینکه کار بزرگ در جامعه خیران، خدمت به ایتام است، یادآور شد: کودکان آینده‌سازان کشور هستند که ۲۶ هزار نفر از آنها در بهزیستی نگهداری می‌شوند، این در حالی است که تعداد خانواده‌های متقاضی نیز کم نیست و باید شرایط را برای رفتن کودکان به خانواده‌ها بر حسب شرایط فراهم شود.

کد خبر 11739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد