فقر، ریشه همه آسیب‌هاست/ همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب‌ها را التیام بخشیم

شهردار تهران در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه‌نشینی و ... اجتناب‌ناپذیر و گریزناپذیر است، گفت: یکی از ریشه‌های این آسیب‌ها گسترش فقر است و هر چیزی که به توسعه فقر بینجامد مذموم خواهد بود؛ لذا برای حل این معضل راهی جز این نیست که همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب‌ها را التیام بخشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «پیروز حناچی» شهردار تهران در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر، گفت: وقتی جمعیتی بالغ بر ۱۳ میلیون نفر در محدوده کوچکی در مقیاسی بزرگ از کشور جمع می‌شوند مشکلات هم آنجا متمرکز می‌شود به عبارتی یکی از عارضه‌های کلانشهرها و شهرهای بزرگ این است که مشکلات‌شان به اندازه جمعیت و وسعت‌شان بزرگ می‌شود و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه آلودگی هوا، ترافیک، حاشیه‌نشینی و ... اجتناب‌ناپذیر و گریزناپذیر است، افزود: یکی از ریشه‌های این آسیب‌ها گسترش فقر است و هر چیزی که به توسعه فقر بینجامد مذموم خواهد بود؛ لذا برای حل این معضل راهی جز این نیست که همه تلاش کنیم تا قدری این آسیب‌ها را التیام بخشیم.

وی با استناد به قرآن کریم به آیه ۳ سوره ماعون اشاره کرد و گفت: آیه فَذلِکَ الَّذِی یَدُعُّ الْیَتِیمَ وَ لا یَحُضُّ عَلی‌ طَعامِ الْمِسْکِینِ نقشه راه است و با توجه به این نکته بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.

کد خبر 11738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد