هدف ما گسترش مراکز شبه‌خانواده و شیرخوارگاه‌ نیست/ راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی در روزهای آتی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه هدف ما گسترش مراکز شبه‌خانواده و شیرخوارگاه‌ نیست، گفت: سامانه ملی فرزندخواندگی به صورت رسمی در روزهای آتی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح فاز جدید شیرخوارگاه شبیر با بیان اینکه ۲۶ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: ۱۶ هزار نفر از این کودکان در خانواده‌های جایگزین زندگی می‌کنند که ماهانه مبالغی توسط دولت به عنوان یارانه روی کارت بانکی‌ آنها شارژ می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: ۱۰ هزار فرزند دیگر نیز در ۳۴ شیرخوارگاه و ۶۵۰ مرکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند که برای آنها نیز دولت از طریق بهزیستی ماهانه مبالغی به عنوان یارانه پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه تصدی‌گری بیش از ۹۳ درصد از فعالیت‌های بهزیستی توسط خیریه‌ها و بخش غیردولتی است، عنوان کرد: هرچه مسیر برای ورود و مشارکت خیرین باز باشد کار بهتر صورت می‌پذیرد.

قبادی‌دانا با بیان اینکه شیرخوارگاه شبیر در سال ۱۳۳۲ توسط مرحوم شبیر پایه‌گذاری شد و قدیمی‌ترین شیرخوارگاه کشور محسوب می‌شود، ادامه داد:  سال ۹۴ کلنگ‌زنی آن توسط خیرین انجام شد و می‌توان شبیر را نمونه موفق از کار خیرجمعی به واسطه مشارکت خیرین عنوان کرد؛ چراکه بیش از ۳۵۰ نفر از خیرین کمک‌های خرد و کلان کردند تا شبیر به مجهزترین شیرخوارگاه در منطقه خاورمیانه بدل شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این شیرخوارگاه به روف گاردن، استخر، کلینیک، آشپزخانه، اتاق قرنطینه، سالن کنفرانس و ... مجهز شده است، تصریح کرد: این ساختمان به لحاظ گرمایش و سرمایش سیستم مناسبی دارد و استانداردهای مورد نیاز در آن رعایت شده است. امیدوارم افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه شبیر شروعی برای فعالیت سیستماتیک جامعه خیرین و ورود آنها به سایر فعالیت‌های بهزیستی از جمله استانداردسازی شیرخوارگاه‌های سطح کشور، نهضت مسکن‌سازی برای خانوار دارای معلول و اشتغال و تامین جهیزیه جامعه تحت پوشش باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما گسترش مراکز شبه‌خانواده و شیرخوارگاه‌ نیست، ادامه داد: معتقدیم کودکان باید درون خانواده باشند، چنانکه بنیان خانواده در مکتب اسلام قوام خوبی دارد و معتقدیم بدترین خانواده از بهترین مراکز نگهداری کودکان بهتر هستند.

قبادی‌دانا از راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی به صورت رسمی در روزهای آتی خبر داد و گفت: امیدواریم نظارت‌ها باعث ارتقاء کیفیت برنامه‌های بهزیستی باشد و بتوانیم با نهادینهسازی فرهنگ خیر جمعی شرایط بهتری را فراهم کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به واسطه هموارسازی مسیر شفاف‌سازی و سالم‌سازی، مبارزه با فساد و جلب اعتماد عمومی برای کمک به جامعه هدف بهزیستی از «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 11736

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =