آماده همکاری و کمک به بهزیستی هستیم/34 شیر خوارگاه دیگر در نوبت بازسازی

صبح امروز ساختمان جدید بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه ایران و خاورمیانه(شبیر)با حضور وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی،معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور،استاندار،فرماندار و شهردار تهران و جمعی از خیرین و نمایندگان مجلس افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، این شیر خوارگاه که در خیابان ۱۷ شهریور تهران قرار دارد به همت مجمع خیرین و معلولان و با همکاری سازمان بهزیستی کشور در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع ومنطبق برآخرین متدهای مهندسی دنیا طراحی به بهره برداری رسید.  

برای شیرخوارگاه سنگ تمام گذاشتیم
محمدرضا کارگری، مدیرعامل جمعه حامی معلولان کشور و نایب رییس مجمع خیرین کشور در آیین افتتاح این شیرخوارگاه که با حضور بسیاری از خیرین و مسولان کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بازسازی کامل و ساخت این مجموعه شیرخوارگاهی گفت و اشاره‌ای به «شبیر» کرد، مرد سخاوتمند و خیری که این بنا را سال ۱۳۳۲ برای حمایت و سرپرستی شیرخوارگاران و نوباوگان احداث کرد.
وی در ادامه گفت: سازمان بهزیستی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مددجو زیر نظر دارد و باید به این سازمان عریض و طویل کمک کرد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم این شیرخوارگاه را با کمک خیرین و خود سازمان بهزیستی بازسازی کنیم. بنای اولیه به دلیل قدیمی بودن فرسوده شده بود و برای این کودکان ایمن نبود.
بعد از جلسات ابتدایی ۵ سال پیش چند نفری را فرستادیم اروپا تا شیرخوارگاه‌های  برخی از کشورهای پیشرفته را بررسی کنند و در نهایت با کمک و همفکری کارشناسان داخلی آمدیم و این مجموعه شیرخوارگاه را طراحی کردیم که در نوع خود منحصر به فرد است.
وی در ادامه افزود: دوست داریم شیرخوارگاه‌های دیگری به همین شکل در استان‌هایدیگری بسازیم چرا که گذشته از مشکلات اقتصادی کمک و همیاری مردم مهربان ادامه دارد و چند مدرسه برای دانش‌آموزان استثنایی ساخته‌ایم و مدرسه‌ای برای معلولان در مشهد ساخته‌ایم به کمک مردم و اگر برخی مشکلات برطرف شود می‌توانیم مجموعه‌های دیگری را در دست بگیریم. شیرخوارگاه شبیر نمونه‌ای از فعالیت و تعاملی استکه موجب شده  چنین بنای عظیمی و بی‌همتایی را بسازیم.

کارگری در پایان صحبت‌هایش گفت: مهندس امیررضا شاه‌حسینی مسولیت اجرایی این بنا را پذیرفت. ۴ سال برای این پروژه خیلی زحمت کشیده شد. برای ساخت مهندسان بسیاری تلاش و کوشش کردند و در نهایت این مجموعه در اختیار کودکان و شیرخوارگان بی‌سرپرست و بدسرپرست قرار گرفت.

فرماندهی این پروژه با خیرین بود
در ادامه مراسم افتتاح شیرخوارگاه شبیر دکتر کرباسیان عنوان کرد هر فرد در جامعه در مقابل مردم شهر و کشور خود مسول است که به مسولیت اجتماعی معروف است. در کشورهای پیشرفته دنیا مرکز معولان و شیرخوارگاه‌ها و حتی بیمارستان‌ها را مردم با کمک برخی از شرکت‌های خصوصی نهادمحور می‌سازند.
وی در ادامه گفت: نمونه شیرخوارگاه شبیر نمونه خاصی است به این دلیل که مجموعه‌ای از خدمات افراد حقیقی از میزان کم تا میزان زیاد است، شرکت‌ها و بانک ملت بصورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده‌اند و مصالح را تقبل کرده‌اند و فرماندهی با جامعه خیرین بود و به این خاطر که کار زودتر تمام شود.
این مجموعه با بهترین مصالح و نظارت ساخته شده است. لازم است بگویم یک کار فشرده صورت گرفت. بهزیستی همکاری تنگاتنگی برای ساخت این مجموعه انجام داده است، ‌بعد از ۴۰ سال بهزیستی دارای چنین شیرخوارگاهی شده است.

۳۴ شیرخوارگاه دیگر در نوبت بازسازی
سلیمی آشتیانی عضو هیات امنای جمعیت خیرین هم با اشاره به سخنان امیرالمومنین که می‌فرمایند خوش به حال کسی است که بداند از کجا آمده و به کجا خواهد رفت، گفت: کسی که بداند چه کاری خواهد کرد حتما موفق خواهد بود، این دنیا محل امتحان است و باید از فرصت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.
شاکریم با همراهی دوستان و مردم خوب‌مان این مجموعه را تکمیل و افتتاح کنیم. خرج کردن ثروت برای رفع مشکلات جامعه لذت‌بخش است و لذت آن از مال‌اندوزی‌ها بالاتر است. احساس غرور می‌کنیم بزرگترین و مجهزترین شیرخوارگاه خاورمیانه ساخته شده است. این مجموعه حاصل تلاش آدم‌هایی بسیاری است.
۳۴ شیرخوارگاه در کشور داریم و چندتایی از آنها نیاز به تعمیرات دارند و کمک به آنها برآورده کردن آرزوهایی افرادی است که صدایشان شنیده نمی‌شود. نباید فراموش کنیم که برخی از تجهیزات پزشکی در ۳۰ بیمارستان شهید بهشتی، ایران و تهران از سوی مردم تامین شده است. امیدواریم بتوانیم این رسالت را بخوبی در جهت رضایت خلق خدا انجام دهیم.

آماده همکاری با بهزیستی هستیم
مهندس بوربور، رییس هیات مدیره جامعه خیرین کشور نیز عنوان کرد : همه خیرین برای رضای خدا و شاد کردن کودکان آسیب‌دیده همه تلاش و کوشش خود را کرده اند. قرار بر این بود این ساختمان بین ۱۲ تا ۱۸ ماه با هزینه  ۸ میلیارد ساخته شود و تعهدات برخی از بانک‌ها و افراد تا حدودی انجام شد ولی به دلیل نوسان نرخ ارز و در ادامه افزایش مصالح و تجهیزات، ما با  مشکلات فراوانی روبه‌رو شدیم. همین مشکل پروژه ساخت طولانی شد، برخی از تجهیزات را بهزیستی کمک کرد.
پیش‌بینی ما برای ساخت این پروژه هر متر با تجهیزات یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و در نهایت با افزایش چندباره قیمت‌ها  در نهایت هر متر بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد.
وی در ادامه افزود: مدیریت این مجموعه به خیرین واگذار شده است و پیشنهاد داده‌ایم کودکان مراکز دیگر را در این مجموعه نگهداری کنیم. موضوع دیگر معلولین تحت پوشش بهزیستی که ۲۶ هزار نفر هستند که می‌خواهیم جهیزیه آنها را آماده کنیم. فعلا جهیزیه  ۵ هزار نفر از این عزیزان را یکی از خیرین پذیرفته است و همه فرش‌های جهیزیه را هم یکی دیگر از این جامعه.
افراد زیادی به ما مراجعه می‌کنند که دوست دارند در این مجموعه به کودکان خدمت کنند. خواسته ما این است که برخی از امور تحت پوشش بهزیستی را به خیرین واگذار شود تا کمی از بار مسولیت بهزیستی کمتر شود. ما آماده‌ایم هرگونه همکاری را با این سازمان داشته باشیم.

در پایان این مراسم جمعی از مسوولان  وخیرین از این شیر خوارگاه بازدید کردند.

کد خبر 11735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =