غربالگری ۹۳ درصد کودکان در نیم سال نخست ۹۸

معاون امور پیشگیری بهزیستی خراسان شمالی گفت: طی نیمسال نخست سال جاری تعداد هفت هزار و ۲۰۵ کودک به مراکز غربالگری شنوایی بهزیستی مراجعه کردند.

به گزارش بهزیستی خراسان شمالی، هاجر پاکدین اظهار داشت: تمامی کودکان استان هفت هزار و ۶۹۲ هستند و تعدادی از آنان به مراکز ما مراجعه نکردند.

کارشناس مسئول حوزه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این باره گفت: امسال همچنین غربالگری شنوایی نوزادان سبب شد تا ۱۶۰ کودک به مرحله مداخله راه یابند.

شیما لطفی اظهار کرد: از این تعداد که در زمان تولد در زایشگاه غربالگری شده اند، ۱۴۵ نوزاد به بخش طبی و عملیات پزشکی و ۱۵ کودک نیز زیر نظر توانبخشی واقع شدند و کمک های لازم به آنان اعطا شده است.

وی افزود: غربالگری شنوایی کودکان در تمامی زایشگاه های استان در حال انجام و نوزادانی که به مرحله دورم ارجاع می شوند توسط شنوایی سنج های همکار برنامه غربالگری شده و در صورت نیازمندی خانواده از سوی بهزیستی به آنان کمک می خواهند.

لطفی عنوان کرد: غربالگری شنوایی زودهنگام نوزادان در حدود یک ماه است و تا سه ماهگی باید خدمات طبی و توانبخشی به آنان ارائه شود.

به گزارش بهزیستی خراسان شمالی، تست غربالگری توسط شنوایی سنج انجام شده و هدف آن شناسایی کودکانی است که نیاز به ارزیابی بیشتر دارند تا وجود افت شنوایی برای آنان معین شده و تحت نظر قرار گیرند.

کد خبر 11726

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد