نقش آفرینی مهم بهزیستی در سلامت اجتماعی نسل آینده

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استراتژی مهم این سازمان در حوزه اجتماعی برنامه ریزی برای سلامت اجتماعی جامعه و نسل آینده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، معصومه محمدی، سرپرست بهزیستی استان در نشست با مسئولین شهرستان کیار گفت: یکی از محوری ترین برنامه های بهزیستی، برنامه ریزی و اقدام برای توسعه سلامت اجتماعی جامعه، به ویژه نسل آینده بوده است که در این راستا تولیت سلامت اجتماعی بر عهده سازمان بهزیستی گذاشته شده است.

وی افزود: این سازمان تمام تلاش خود را در جهت ایفای وظیفه کیفی و کمی برای افرادی که نیازمند این خدمات هستند ارائه می کند.

محمدی خاطر نشان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در زمینه طلاق، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت، دختران فراری، کاهش معلولیت‌ها، مشاوره ژنتیک اساس اقدامات این سازمان است؛ که در راستای رسیدن به این برنامه ها از ظرفیت خیرین و مشارکت مردمی بهره برده و با کمک و همکاری مردم تا کنون 94 درصد فعالیتهای سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است. و رویکرد بهزیستی نیز ارتقاء کیفی خدمات این مراکز می باشد.

وی افزود: درحوزه توانبخشی نیز مناسب سازی به عنوان یکی از شاخص های جوامع پیشرفته همیشه مد نظر سازمان بهزیستی بوده تا جایی که ماده یک قانون حمایت از معلولینبه این مهم اختصاص داده شده است و با توجه به اینکه مناسب سازی  فقط مختص معلولین نیست و گاها هر فرد سالم نیز به دلایلی نیاز به تسهیل در رفت و آمد در سطح شهر دارد؛ با کمک دستگاههای متولی اقدامات خوبی برای تسهیل در تردد جامعه هدف صورت گرفته است.

در این نشست فرماندار شهرستان کیار هم با تاکید بر نقش آفرینی بهزیستی در زمینه پیشگیری و حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی گفت: توانمندسازی نسل آینده جامعه از مهمترین برنامه های دولت است که بهزیستی نقش و تاثیر به سزایی در این مهم بر عهده دارد  و این اقدامات باید  با همکاری سایر دستگاهها با قوت ادامه داشته باشد.

نصیریان افزود: برنامه های پیشگیرانه بهزیستی از طریق آموزش فردی و گروهی در سطوح مختلف جامعه که به وسیله مشاوران و روانشناسان در حال پیگیری است،  در کاهش آسیب ها تاثیر گذار است.

کد خبر 11715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد