شناسایی ۵۸۱ کودک کار در لرستان

معاون اداره کل بهزیستی لرستان گفت: ۵۸۱ کودک کار و خیابان در این استان شناسایی شده که ۸۵.۳۴ درصد آنها تحت حمایت هیچ نهادی نیستند.

به گزارش خبرنگاری ایرنا، سلمان کریمیان روز چهارشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با بیان اینکه از این تعداد ۵۳۲ کودک کار و مابقی خیابانی هستند افزود: کودکان کار به صورت موقت یا دایم در سطح خیابان‌ها به شغل‌های کاذبی نظیر دست فروشی، گل فروشی، شیشه پاک کنی، زباله گردی مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار داشت:برخی دیگر از کودکان خیابانی به صورت شبانه روزی در خیابان‌ها به سر می برند که توسط دستگاه قضا یا نیروی انتظامی جمع آوری و در مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان اسکان داده می‌شوند.

کریمیان با اشاره به اینکه از ۵۸۱ کودک کار و خیابان لرستان، ۶۶.۷ درصد به دست فروشی، ۱۰.۷۴ درصد به پادویی، ۷.۸۱ درصد به وزن کشی و ‏‬ ۱۵ درصد به زباله گردی و شیشه پاک کنی مشغول هستند، ادامه داد: ۹۹ درصد این کودکان مذکر هستند و بیشترین رنج سنی آنها ۶ تا ۱۴ سال است.

وی با بیان اینکه مسایل مالی مهم‌ترین مشکلی است که باعث روی آوردن کودکان به اشتغال شده عنوان کرد: ۸۶.۶۴ درصد کودکان کار دارای خانواده هستند، تک والد بوده و یا نزد پدربزرگ و مادربزرگ خود زندگی می‌کنند.

معاون اداره کل بهزیستی لرستان اضافه  کرد: ۹۴.۱۳ درصد کودکان کار ساکن مناطق حاشیه‌ای هستندو ۷۱.۹۸ درصد آنها سابقه مصرف مواد مخدر دارند.

کد خبر 11707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد