والدین ۷۱درصد کودکان کار سابقه مصرف مواد مخدر دارند

معاون بهزیستی استان لرستان گفت: والدین ۷۱درصد از کودکان کار شناسایی شده سابقه مصرف مواد مخدر را دارند، همچنین ۸۵درصد از این کودکان تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سلمان کریمیان در هجدهمین کنفرانس تخصصی کودک به آمار کودکان کار استان اشاره و اظهار کرد: در استان ۵۸۱ کودک کار شناسایی شده که از این تعداد ۴۹ نفر کودک خیابانی هستند.

وی افزود: خرم‌آباد و بروجرد به ترتیب با ۲۵۸ و ۱۲۰ نفر بیشترین تعداد کودکان کار را به خود اختصاص داده‌اند. 

معاون بهزیستی لرستان افزود: از این تعداد ۹۹ درصد ‌به ویژه در خرم‌آباد مربوط به مناطق حاشیه‌ای هستند.

به گفته کریمی والدین ۷۱درصد از کودکان کار شناسایی شده سابقه مصرف مواد مخدر را دارند، همچنین ۸۵درصد از این کودکان تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

وی بازنگری آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار را به عنوان راهکاری برای مرتفع شدن مشکلات پیش روی کودکان کار عنوان کرد.
 
معاون اداره بهزیستی لرستان یکی از چالش‌های پیش روی کودکان کار استان را نبود مرکز ترک اعتیاد عنوان و تصریح کرد: متاسفانه با وجود پایین آمدن سن اعتیاد زیر ۱۷سال اما مرکز یا کمپی در استان وجود ندارد که در این زمینه نیازمند ورود جدی دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

کد خبر 11706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    2 0
    سرهنگ محمد بخشنده رئیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت گفت: توزیع قانونی مواد مخدر تبعات منفی در جامعه خواهد داشت. آقای بخشنده، توزیع غیرقانونی هم تبعات منفی دارد ولی مزیت قانونی آن است که باندهای قاچاقچی که مشوق اصلی اعتیاد هستند مضمحل می‌گردند. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

خدمات الکترونیک پرکاربرد