عدم قطع مستمری افراد دارای معلولیت با بهانه وام خوداشتغالی

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولان گفت: هیچ کسی حق ندارد مستمری افراد دارای معلولیت را با بهانه وام خوداشتغالی قطع کند.

‍به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، دکتر محمودنژاد صبح امروز در جلسه ای با انجمن‌ها و تشکل‌های معلولین استان که در بهزیستی لرستان برگزار شد،اظهار کرد: حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۵۴ هزار تومان رسانده‌ایم و این درحالیست که با گرانی اقلام ضروری  هیچ تاثیری در زندگی معلولان ندارد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولان اضافه کرد: شرایط افراد دارای معلولیت به گونه‎ای نیست که چنانچه رقمی به آنها بپردازیم باری از روی دوش آنها برداشته شود.

محمودنژاد با اشاره به اینکه در قانون گفته شده باید مستمری معلولان حداقل معادل حقوق یک کارگر باشد افزود: برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان ۱۲هزار میلیارد تومان پیشنهاد بودجه داده‌ایم.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری مددجویان با دریافت وام‌های خوداشتغالی  قطع می‌شد و ظرف یک ماه آینده بخشنامه ای با امضای دکتر قبادی دانا ابلاغ خواهد شد که هیچ کسی حق ندارد مستمری افراد دارای معلولیت، حق پرستاری و ... را با بهانه وام خوداشتغالی قطع کند.

وی اضافه کرد: از مجموع یک میلیون و ۵۰هزار نفر مستمری‌بگیر بهزیستی ۲۴۰ هزار نفر پردرآمد هستند که ماهیانه ۱۰ میلیون درآمد دارند و از بهزیستی مستمری می گیرند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: مکاتباتی انجام داده‌ایم تا سهمیه خاصی برای خودروهای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مراکز نگهداری بهزیستی صرفا برای افراد بدون سرپرست است گفت: ۱۴۰۰ معلول را شناسایی کرده ایم که می‌توانند در اجتماع باشند اما بدلیل فقر به مراکز نگهداری بهزیستی پناه برده اند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در سال جاری تمام افراد معلول تحت پوشش بهزیستی که بصورت انفرادی تحت پوشش بودند با اضافه شدن اعضای خانوار تحت حمایت قرار گرفتند.

محمودنژاد با بیان اینکه  پیگیری‌های لازم را انجام می دهیم تا مشاور استاندار در امور معلولان داشته باشیم، بیان کرد: در بحث حق معیشت دهک های ۱و۲و۳ از مجموع ۱۹۱ هزار نفری که در کشور مشمول بودند نزدیک به ۷ هزار نفر معلولین بهزیستی استان لرستان بود.

وی اظهار کرد: در جریان سیل سه برابر مبلغ مستمری برای مددجویان مناطق سیل زده واریز شد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: امیدواریم با اجرا شدن قانون جامع حمایت از معلولان و پیگیری های صورت گرفته شاهد افزایش کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت باشیم.

کد خبر 11704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 16
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    1 1
    تکلیف یارانه بگیران خانواده های معلول جا مانده چه میشود

خدمات الکترونیک پرکاربرد