مناسب سازی دغدغه اصلی معلولین

مدیر کل بهزیستی لرستان مناسب سازی را دغدغه اصلی معلولین دانست.

 به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی صبح  امروز در نشست دکتر محمود نژاد مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور معلولان با انجمن‌ها و تشکل‌های معلولین استان که در بهزیستی لرستان برگزار شد، اظهار کرد:  معلولین و کسانی که دغدغه معلولین را داشتند راه سخت و دشواری را طی کردند تا به اینجا رسیدند هر چند فاصله بسیار زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب داریم.

وی ادامه داد: امروز شاهد شکل گیری سمن هایی هستیم که همکار سازمان محسوب می شوند و حضور معلولینی که در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ورزشی خوش درخشیدند و توانمندسازی را به مفهوم دیده شدن و شنیده شدن ترجمه کردند.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه  گسترده ترین مخاطب سازمان بهزیستی در بین گروههای هدف، معلولین است، گفت: هر کسی وظیفه دارد فارغ از جایگاه حقوقی به عنوان یک شهروند کاری انجام دهد که مسیر حضور معلولین به عنوان شهروندان درجه یک در جامعه تثبت شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر از معلولین از خدمات مستمری برخوردار بودند که در حال حاضر به ۲۹ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است، اضافه کرد: لرستان در راستای افزایش مستمری برای معلولین در سال گذشته به رشد ۵۱ درصدی رسیده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان مناسب‌سازی را دغدغه اصلی معلولین دانست و گفت: افزایش ظرفیت مناسب سازی در استان از ۲ درصد به ۸ درصد رسیده است.

توکلی ادامه داد: بیش از ۹۸ هزار مترمربع از معابر استان مناسب سازی شده و بیش از مناسب سازی فیزیکی به مناسب سازی فرهنگی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاستهای ما توسعه تشکلها و سمن ها بوده تا فضا را برای مشارکت مردم گسترده کنیم، یادآورشد: هم اکنون  ۲۴ سمن در حوزه معلولین در استان فعال است و ۸۱۷۱ پرونده را به تشکلها واگذار کرده ایم.

مدیر کل بهزیستی لرستان اظهار کرد: از آغاز طرح نهضت مسکن تاکنون ۴۴۱۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان واگذار شده که ۴۱۲۶ واحد متعلق به معلولین بوده است.

کد خبر 11703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد