۷۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی سیستان و بلوچستان در انتظار دریافت جهیزیه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۷۵۰ نفر از مددجویان و معلولان این استان در صف دریافت کمک هزینه جهیزیه و ازدواج قرار دارند که نیازمند حمایت هستند.

حمیدرضا برات‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پویش «حلقه وصل» جهت تامین جهیزیه مددجویان و معلولان سیستان و بلوچستان در حال اجرا شدن است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی این امر نیست و سالیانه به تعداد مددجویان و معلولان که در تامین جهیزیه مشکل دارند افزوده می‌شود،گفت: این مددجویان به نهادهایی مانند بهزیستی مراجعه می‌کنند که با اجرای این طرح در نظر داریم با کمک مردم و خیران در تامین جهیزیه این افراد کمک شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در اجرای این پویش نیاز مبرم به مشارکت مردم نوعدوست و خیران است تا در این امر بانی وصل باشند و از عموم مردم و نهادها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت بهزیستی کشور و یا نرم افزارهای پرداخت و یا مراجعه به ادارات بهزیستی استان در این امر خیر سهیم شوند.

وی تعداد افراد معلول در سیستان و بلوچستان را ۵۴ هزار و ۹۵۹ نفر عنوان کرد.

برات‌پور گفت: خدمات مختلفی از جمله پرداخت کمک هزینه معیشت، تحصیل و شهریه دانشگاه، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه کاشت حلزون، ارائه شیر خشک به جامعه هدف، ارائه خدمات توانبخشی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی، غربالگری و شناسایی طیف اتیسم، تایید صلاحیت افراد تحت پوشش جهت معافیت از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز، دریافت پلاک ویژه معلولان و معرفی جهت معافیت سربازی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و معلولان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: صدور کارت شناسایی معلولان، کمک هزینه کاشت حلزون، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه درمانی، پرداخت حق بیمه زنان و دختران شهری، روستایی و عشایر، غربالگری و شناسایی افراد معلول در روستاها و شهرها، ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان برای اشتغال معلولان و نیازمندان، پرداخت کمک هزینه به خانوارهای دارای چندقلو، توانمندسازی و حمایت مالی از افراد تحت پوشش و غیره از دیگر اقدامات بهزیستی به مددجویان و معلولان است.

کد خبر 11696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد