معلولیت روحی بدتر از معلولیت جسمی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: معلولیت روحی ازمعلولیت جسمی هزاران بار بدتر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست با معلولان جسمی و حرکتی بهزیستی اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند «آدم حسود همیشه معلول است» و این گفته ایشان بدین معناست که معلولیت همیشه به صورت ظاهری نمود پیدا نکرده و گاهی اوقات در روح انسان خودنمایی می کند.

وی افزود: افرادی که برای ریا کاری انجام می دهند، شهوت خود را نمی توانند کنترل کنند و حسادت خود را کنترل کنند انسان هایی معلول هستند که این معلولیت در روح آنان است و بسیار بدتر از معلولیت ظاهری و جسمی است.

یعقوبی عنوان کرد: چه بسیار افرادی که معلولیت ظاهری و جسمی داشتند اما عزت نفس بالای این افراد آن را پوشانده و در مقابل چه بسیار افراد سالم از نظر حرکتی و جسمی بوده اند که معلولیت روحی آنان بیش از هرچیزی نمودار بوده است. انسان هرچه قدرتمندتر باشد، معلولیتش مخفی می ماند.


یک چهارم افراد تحت پوشش بهزیستی معلول هستند

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: اداره کل بهزیستی در سطح استان 100 هزار نفر را تحت پوشش دارد که از این تعداد، 22 هزار نفر آنان معلول هستند.

اسماعیل قربانی در این باره اظهار داشت: معلولان بهزیستی در قسمت های شنوایی، گفتاری، جسمی و حرکتی، ذهنی، روانی و سالمندان هستند که تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

وی  افزود: خدماتی که بهزیستی استان به این افراد ارائه می دهد شامل پرداخت مستمری، هزینه تحصیل، تامین وسایل توانبخشی، مشاوره و مدکاری و ... است.


افزایش 3 برابری مستمری معلولان

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: امسال مستمری معلولان جسمی و حرکتی در حدود 3 برابر افزایش پیدا کرد.

قربانی اظهار داشت: حق پرستاری افراد ضایعه نخاعی نیز از 200 هزار تومان به 500 هزار تومان رسید و همچنین قانون حمایت از جامعه معلولین نیز تغییرات مثبتی برای این قشر به همراه داشته است.
وی بهزیستی به عنوان یک دستگاه پیشرو در واگذاری خدمات به بخش خصوصی است، عنوان کرد: بهزیستی خراسان شمالی در سطح استان 525 مرکز غیردولتی دارد و حدود 400 نیروی انسانی رسمی، قردادی و پیمانی در این اداره کل مشغول به کارند.

این مراسم به همت بهزیستی خراسان شمالی برگزار شد و افراد معلول برجسته و نمایندگان این قشر در جلسه حاضر بودند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان نیز از نفرات برتر و برجسته بین معلولان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 11688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد