ضرب العجل ۱۰ روزه ستاد مناسب سازی خراسان شمالی برای مصوبات اجرا نشده

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: تعدادی از مصوبات جلسه گذشته ستاد مناسب سازی استان انجام نشده و باید تمامی مصوبات آن جلسه طی ۱۰ روز آینده به انجام برسد.

به گزارش بهزیستی خراسان شمالی، رضا رجب زاده در جلسه ستاد مناسب سازی استان که شهرداران بجنورد، اسفراین و شیروان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: در این مصوبات مناسب سازی خیابان های پایلوت، داروخانه ها و دستگاه های ATM در مکان های موردنظر دیده شده است.

وی افزود: ۱۰ درصد جامعه امروز کشور را معلولان، جانبازان و دیگر افراد ناتوان جسمی تشکیل داده و باید تمامی حقوق شهروندی این عزیزان رعایت شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: بسیاری از ادارات و دسترسی آن ها برای معلولان و جانبازان امکان پذیر نمی باشد و هرچه سریع تر این ادارات نیز باید معابر داخلی خود را تکمیل و به تایید برسد.

اسماعیل قربانی اظهار کرد: در کنار ادارات، هر پروژه دولتی یا خصوصی باید پیش از پایان کار، معابر دسترسی برای معلولان را پیش بینی کنند.

وی افزود: همچنین باید از ادارات دولتی که دارای رمپ و دسترسی هستند نیز بازدید شود تا تاییدیه استاندارد را دریافت کنند و اگر استانداردها رعایت نشده، باید اصلاح هندسی صورت گیرد.

قربانی عنوان کرد: همچنین شهرداران بجنورد، اسفراین و شیروان باید تا پایان سال یک پارک در مرکز شهر را اصلاح کرده و تمامی دسترسی ها از جمله‌ مبلمان شهری، امکانات تفریحی، سرویس های بهداشتی و کتابخانه برای معلولین و نابینایان را در آن ایجاد کنند.

جلسه ستاد مناسب سازی استان هر سه ماه یکبار برگزار می شود.

کد خبر 11685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد