نخستین جشنواره خاطره نویسی دست اندرکاران شیرخوارگاه های سازمان بهزیستی با عنوان «مادرانه» برگزار می شود

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از تدوین دستورالعمل اجرایی اولین جشنواره مادرانه خاطره نویسی دست اندرکاران شیرخوارگاه ها خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تکریم منزلت شغلی دست اندرکاران شیرخوارگاه ها ، همچنین ثبت خاطرات مربیان و دست اندرکاران شیرخوارگاه ها برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سعید بابایی افزود: افزایش سطح انگیزه دست اندرکاران برای ارائه خدمات مؤثر، پذیرش و تقویت توانمندی های دست اندرکاران و افزایش اعتماد به نفس آنها، ایجاد فرصت مشارکت و تبادل اطلاعات با مسئولان و سایر همکاران و ترویج اهمیت نقش مربی در رشد و تحول گروه سنی زیر ۶ سال از اهداف اختصاصی این جشنواره است.

 وی با اشاره به اینکه دست اندرکاران شاغل و بازنشسته شیرخوارگاه های سراسر کشور از جمله شرکت کنندگان این جشنواره هستند بیان کرد: دارا بودن نکات مثبت آموزشی، رعایت اصول تربیتی، خلاقیت و نوآوری و شاخص های ادبی ازجمله شاخص های ارزیابی این جشنواره می باشد.

 بابایی، به قوانین ارسال آثار برای جشنواره اشاره کرد و گفت: آثار ارسالی باید برگرفته از تجربه واقعی و حاوی اتفاقات و حوادث برجسته شغلی باشند، همچنین لازم است ارسال فایل آثار، حداکثر در ۲ صفحه A۴ و در قالب word و با سایز ۱۴، قلم B Nazanin تنظیم و ارسال شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی همچنین یادآور شد: آثار ارسالی می بایست مشتمل بر نام نویسنده، مشخصات فردی و اطلاعات تماس باشد.

به گفته وی، قرار است آثار پس از پایان مهلت تعیین شده، ازطریق اداره کل بهزیستی استان به صورت تجمیع شده برای دبیرخانه ارسال شود.

بابایی در ادامه با بیان اینکه هریک از شرکت کنندگان می توانند حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی ماه امسال خواهد بود.

وی به نحوه ارسال آثار اشاره کرد و افزود: آثار پس از جمع آوری ازطریق بهزیستی استان برای دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور ارسال خواهد شد . همچنین آثار ارسال شده در کمیته ای باحضور ۲ نفر از متخصصان حوزه کودک، ۲ نفر از کارشناسان سازمان و متخصصان حوزه ادبیات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی جایزه این جشنواره را در ۲ بخش «استان برتر» و «خاطرات برتر» ذکر کرد و گفت: جایزه استان برتر شامل هدیه نقدی و تندیس جشنواره به معاونت اجتماعی سه استان دارای بالاترین مشارکت تعلق می گیرد(در استان تهران میانگین شیرخوارگاه ها درنظر گرفته خواهد شد). همچنین جایزه خاطرات برتر نیز ، شامل هدیه نقدی و تندیس جشنواره به ده اثر برتر مسابقه تعلق خواهد گرفت.

بابایی در پایان از انتشار آثار در کتاب جشنواره خبر داد و تصریح  کرد: زمان  برگزاری «جشنواره مادرانه» متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 11684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =