میز خدمت یاری‌رسان جامعه هدف بهزیستی/ افراد تحت پوشش باید از حقوق شهروندی بهره‌مند شوند

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور در کارگاه علمی آموزشی میز خدمت حضوری در خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان ما هنوز نمی‌دانند که چگونه مشکلات خود را از طریق بهزیستی پیگیری کنند و میز خدمت می‌تواند یاری‌رسان این جامعه هدف باشد، گفت: جامعه هدف بهزیستی باید از حقوق شهروندی بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خراسان رضوی، «محمدمهدی امیری» رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور در کارگاه علمی آموزشی میز خدمت حضوری که با حضور مسئولین میز خدمت شهرستان‌های تابعه خراسان رضوی برگزار شد، گفت: خراسان رضوی در بحث اداره پذیرش جز استان‌های برتر است و توانسته رتبه خوبی در سالیان گذشته کسب کند و در حال حاضر رتبه اول اداره پذیرش هماهنگی استان ها را یدک می‌کشد که با توجه به گستردگی خراسان رضوی این کار تنها با کارگروهی و همکاری مجموعه بهزیستی خراسان رضوی میسر است.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی بهزیستی کشور، افزود: در بهزیستی گروه‌های هدف ما افرادی هستند که با ویژگی خاص معلولیت، شرایط اجتماعی نابسامان و بیماری و ... در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری نیازمند خدمت‌رسانی هستند. بسیاری از مددجویان ما هنوز نمی‌دانند که چگونه مشکلات خود را از طریق بهزیستی پیگیری کنند و میز خدمت می‌تواند یاری‌رسان این جامعه هدف باشد.

وی، تصریح کرد: جامعه هدف ما بخشی از شهروندان هستند که حق دارند از تمام حقوق شهروندی استفاده کنند. حقوق شهروندی ارتباطی با طبقه اجتماعی و اقتصادی افراد ندارد و گروه‌های هدف ما بخاطر آسیب‌پذیر بودن برای طرح مشکلاتشان نیازمند گوش شنوا هستند و نباید اجازه دهیم حق و حقوق شهروندی آنها اجحاف شود.

امیری، در پایان یادآور شد: حقوق شهروندی یک موقعیت است و در کنار هر تکلیف حقی برای شهروندان بنابراین جامعه هدف ما حق دارند از این خدمت بهره‌مند شوند.

کد خبر 11679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد