بهزیستی برای توانمندسازی زنان و فعالیت‌های حمایتی با یک هزار میلیارد کسر بودجه مواجه است

مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، گفت: بهزیستی برای اجرای بند (ت) ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه و انجام فعالیت‌های جاری در جهت حمایت از خانواده‌های تحت پوشش با یک هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خانه ملت، نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی به منظور بررسی بودجه مرتبط با حوزه زنان با اولویت زنان سرپرست خانوار و بیمه زنان خانه‌دار، خانواده، آسیب‌های اجتماعی اعم از کودکان کار، اعتیاد، طلاق، جامعه معلولان و تطبیق بودجه با مفاد قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد.

«فریبا درخشان‌نیا» مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، گفت: اجرای طرح جامع توانمندسازی زنان که توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابلاغ شده، به ۳۲۲ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد، ضمن اینکه باید ردیفی برای تامین اعتبارات لازم جهت حمایت از ۲۴۵ هزار زن سرپرست خانوار و ۶۰ هزار خانوار پشت نوبتی بهزیستی و ۷۷ هزار دانش آموز تحت حمایت این سازمان در نظر گرفته شود.

مدیرکل توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته به بیمه زنان سرپرست خانوار در بودجه ۹۹ تنها نیاز ۶ ماه آنها را پاسخ می‌دهد؛ چراکه ۵۵ میلیارد تومان برای این بخش درنظر گرفته شده است در حالی که امسال به ۷۷ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی، ادامه داد: در بودجه ۹۹ برای غربالگری و سلامت تنها ۳ میلیارد و ۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده در حالی که ۱۷.۵ میلیارد تومان برای غربالگری و ۵۰ میلیارد تومان برای درمان مورد نیاز است. همچنین در بخش مسکن به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات جهت حمایت از افراد  تحت پوشش این سازمان نیاز داریم.

درخشان‌نیا، در پایان یادآور شد: بهزیستی برای اجرای بند (ت) ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه و انجام فعالیت‌های جاری در جهت حمایت از خانواده‌های تحت پوشش با یک هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است.

کد خبر 11676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =