بهزیستی با استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع مشکل اعتیاد زنان تدبیری بیاندیشد

رئیس کمیته بهداشت و درمان فراکسیون زنان مجلس در در نشست مسئولان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ضرورت توجه به مشکل اعتیاد زنان، گفت: بهزیستی با استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خانه ملت، نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی به منظور بررسی بودجه مرتبط با حوزه زنان با اولویت زنان سرپرست خانوار و بیمه زنان خانه‌دار، خانواده، آسیب‌های اجتماعی اعم از کودکان کار، اعتیاد، طلاق، جامعه معلولان و تطبیق بودجه با مفاد قانون برنامه ششم توسعه برگزار شد.

«ناهید تاج‌الدین» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی قبل از اینکه لایحه بودجه به مجلس فرستاده شود در دولت چانه‌زنی‌های خود را انجام داده باشند، چرا که مجلس نمی‌تواند تغییرات زیادی در آن اعمال کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون لازم است مسئولان بهزیستی جهت رفع چالش‌هایی که در مسیر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه زنان سرپرست‌خانوار و بدسرپرست با آن مواجه هستند، تعامل بیشتری با اعضای کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشند.

وی، تصریح کرد: حمایت از اقشار کم درآمد، زنان سرپرست‌خانوار و بدسرپرست، افراد آسیب‌پذیر جامعه، ایثارگران و جامعه معلولان از جمله مواردی است که اعضای فراکسیون زنان می‌توانند با حس مادرانه آنها را پیگیری کرده و برای آن قانون ایجاد کنند، کما اینکه قانون حمایت از جامعه معلولان و قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ماحصل تلاش آنها بود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت توجه به مشکل اعتیاد زنان، یادآور شد: هر چند تعداد زنان معتاد محدود است، اما از نظر کیفی در شرایط بدتری نسبت به مردان قرار دارند، ضمن اینکه اثرگذاری وضعیت آنها بر جامعه بیشتر است، بنابراین می طلبد که سازمان بهزیستی با استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشد.

کد خبر 11674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد