توزیع ۱۶۸ تخته فرش بین خانواده‎ های دارای معلول سیل‎زده

‍مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: قول خواهیم داد ۱۶۸ تخته فرشی که بانک مسکن تهیه کرده را با اولویت زنان سرپرست خانوار، معلولان و خانواده‌هایی که معلول دارند توزیع شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه‎زهرا توکلی در آئین اهدای ۱۶۸ تخته فرش توسط بانک مسکن به سیل‎زدگان استان، با بیان این‌که ما در فرودین ماه سال جاری با سیل عظیم و ویرانگری مواجه شدیم، اما پیامد آن سیل مهربانی‎هایی را داشتیم که برخواسته از احساس مسئولیت، همدلی و همراهی مردم و مسئولان بود، اظهار کرد: اگر این همدلی اتفاق نمی‎افتاد قطعاً ما با حجم بیشتری از آثار تخریب سیل بجا مانده مواجه بودیم.

وی با اشاره به این‌که در جریان سیل بخشی‎از جامعه هدف بهزیستی نیز دچار آسیب شدند، بیان کرد: خانه حدود ۳۶۵ نفر از مددجویان به طور کامل تخریب و حدود ۴۰۴ نفر نیز بخشی از خانه‌شان تخریب شد اما تمام وسایل زندگی شان را از دست دادند.

توکلی ادامه داد: در کنار کمک‎های خوبی که از سوی دولت انجام شد سازمان بهزیستی نیز در همان ماه اول مستمری این مددجویان را سه برابر کرد، همچنین همکاران در سراسر کشور یک بسیج عمومی در تأمین نیازهای جامعه هدف تشکیل داده و تشکل‎های غیردولتی نیز کمک‎هایی داشتند که همه این‎ها باعث شد ما به یک وضعیت تثبیت نسبی درمورد مددجویانی که مشکلات جدی داشتند برسیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: قطعاً ورود بانک‎ها، به ویژه بانک مسکن که جزء شرکاء کاری قدیمی سازمان بهزیستی در تأمین مسکن بوده، به مسائل اجتماعی به ویژه برای سازمان بهزیستی که با جامعه هدف بسیار گسترده‌ای از اقشار آسیب‎پذیر مواجه است، مبارک است.

وی با اشاره به این‎که گروه‌های مختلف زنان، کودکان، معلولین و سالمندان که اقلیت بزرگی را در کنار هم در جامعه تشکیل می‌دهند جامعه هدف بهزیستی‎اند، عنوان کرد: طبیعی است که یک سازمان نمی‎تواند مدعی این باشد که می‌تواند همه نیازهای اقشار آسیب‌پذیر را تأمین کند به ویژه زمانی‎که شرایط بحرانی مانند سیل و حوادث دیگر پیش بیاید.

توکلی اضافه کرد: از زمانی که بحث توزیع کمک‎ها در بین اقشار آسیب‎پذیر از سیل را داشتیم یک کمیته برای به حداقل رساندن خطاها در توزیع تشکیل شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان تأکید کرد: قول خواهیم داد ۱۶۸ تخته فرشی که بانک مسکن تهیه کرده را با اولویت زنان سرپرست خانوار، معلولان و خانواده‌هایی که معلول دارند توزیع شوند.

کد خبر 11652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد