در جلسه گروه کاری اجتماعی – فرهنگی ، راه اندازی مراکز مددکاری در دانشگاهها مطرح شد

جلسه گروه کاری اجتماعی – فرهنگی استان با حضورمدیرکل ومعاون مشارکتهای مردمی بهزیستی کرمان-مدیرکل اجتماعی استانداری و جمعی از مدیران و کارشناسان عضو در سالن اجتماعات معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان ، زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری و نایب رئیس جلسه با اشاره به اهمیت پژوهش گفت : پژوهش وسیله ای است که علاوه بر معنا بخشی به آموزش ها اقدامات انجام شده را ثمر بخش و تأثیر گذار می کند .

وی با بیان اینکه قبل از هر نوع برنامه ریزی در زمینه های مختلف به ویژه ، آموزش باید پژوهش ها انجام شود به مدیران سازمان ها تاکید کرد که یک درصد از اعتبارات پژوهش را برای نیازسنجی در بخش آموزش هزینه کنند .
عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی  و دبیر جلسه با تشریح جایگاه گروه کاری اجتماعی - فرهنگی استان گفت: حضور اغلب مدیران و کارشناسان تاثیر گذار و آگاه به مسائل اجتماعی در این گروه  کاری می تواند نتایج مثبتی برای تصیم گیری ها و اجرایی نمودن تصمیمات به همراه داشته باشد .
وی توجه به دستور العمل ها و آیین نامه های اجرایی سازمان ها و ادارات را برای هم سویی با تصمیمات گروه کاری اجتماعی – فرهنگی ضروری دانست و ظرفیت های آیین نامه های اجرایی – دانش اعضا و منابع مالی و معنوی را بهترین ابزار برای به نتیجه رسیدن مصوبات معرفی کرد.
مدیرکل بهزیستی با اشاره به دستور کار محوری جلسه که توسعه اجتماعی - فرهنگی شهرستان ریگان می باشد ، افزود : پس از تامین زیر ساخت های لازم از سوی مسئولین محلی راه اندازی مراکز خدمات اجتماعی ، پیشگیری و توانبخشی امکان پذیر است .
علیرضا وحید زاده معاون مشارکتهای بهزیستی استان کرمان با موضوع آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها ، از ضرورت ایجاد مراکز مددکاری در دانشگاه ها گفت و مددکاران را متخصصانی توصیف کرد که با مصاحبه و شناسایی مشکلات دانشجویان می توانند آنان را به سمت حل مشکل هدایت کنند و درصورت نیاز به ارجاع به سایر مراکز یا متخصصین بهتر است که این ارجاع توسط مددکار اجتماعی انجام شود .
ارائه گزارش طرح کاج "طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از سوء مصرف مواد در جامعه کار و تولید" توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی – گزارش وضعیت فرهنگی – اجتماعی شهرستان ریگان توسط فرماندار- گزارش دانشگاهها از وضعیت آسیب های اجتماعی در بین دانشجویان از مهمترین موضوعات این جلسه بود که هریک از اعضا به بیان گزارش و نظرات خود پرداختند.

کد خبر 11646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد