در رسانه/آگاهی بخشی روحانیون و مبلغان دینی زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بابیان اینکه مبلغان دینی و روحانیون با تبلیغ و ترویج احکام اسلامی و دینی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند، گفت: روحانیون و مبلغان دینی در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی بسیار تأثیرگذار هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام «زهرا همتی» در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه آموزش مبلغان دینی در این استان، اظهار کرد: با توجه به پیوند و ارتباط گسترده‌ای که روحانیون و طلاب با اقشار مختلف مردم‌دارند، نقش روحانیون در زمینه آگاهی بخشی جامعه در خصوص آسیب‌های اجتماعی بسیار سازنده است.

وی با اشاره به اینکه کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان بهزیستی است، افزود: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی زمینه‌ساز ایجاد جامعه سالم و درنهایت توسعه همه‌جانبه کشور است که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و همه نهادها و دستگاه‌هایی اجرایی و فرهنگی است.

همتی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه در برابر کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه مسئول هستیم، ابراز کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به حوزه مسائل اجتماعی به‌ویژه بهزیستی و جامعه هدف این سازمان داشته و در این راستا نیز اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، افزایش سه برابری مستمری مددجویان، زیرپوشش قرار دادن مددجویان پشت نوبت و شناسایی 100 درصد معلولان مناطق روستایی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام بابیان اینکه مبلغان دینی در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم و حاشیه‌نشین، با استفاده از احکام دینی، ارتباط با آحاد جامعه و با بهره‌گیری از دانش روانشناسی در آگاه‌سازی مردم از علل و پیامدهای آسیب‌های اجتماعی و کنترل و پیشگیری از آن نقش مهمی دارند.

 وی بابیان اینکه نرخ خودکشی در این استان متأسفانه بیشتر در رده سنی 18 تا 39 سال است، افزود: این گروه افرادی هستند که به‌عنوان نیروهای کار و مولد محسوب می‌شوند، ولی متأسفانه آسیب اجتماعی خودکشی در این گروه شایع‌تر است، اگرچه آمار ایران بسیار کمتر از نرخ میانگین جهان است اما بااین‌وجود باید با انجام راهکارهای مختلف از شیوع این آسیب جلوگیری شود.

فرمان عزیز نیا، معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام گفت: این کارگاه آموزشی به مدت دو روز ویژه روحانیون و مبلغان دینی شهرستان‌های دره شهر، بدره، ایلام، ایوان و ملکشاهی برگزار و شرکت‌کنندگان با راهکارهای کنترل و پیشگیری از پدیده خودکشی توسط یکی از اساتید برجسته کشوری آشنا می‌شوند.

پایان پیام/

کد خبر 11641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد