خدمت به جامعه معلولین، ناشنوایان و نابینایان در بهزیستی نوعی جهاد است

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور چهارمین گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج بهزیستی سراسر کشور، گفت: بهزیستی خدمت به جامعه معلولین، ناشنوایان و نابینایان را نوعی جهاد می‌داند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خراسان رضوی، «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در گردهمایی فرماندهان پایگاه‌های بسیج بهزیستی استان‌های سراسر کشور در مشهد گفت: بسیج اهمیت ارضی کشور و امنیت و ناموس را حفظ کرده است ۸ سال دفاع مقدس و خون پاک شهدای بسیجی که نهال انقلاب را آبیاری کردند و فرماندهی و سرمنشا این شجره طیبه حضرت امام خمینی(ره ) و رهبر انقلاب هستند که با درایت و عزت و انقلاب اسلامی را به پیش می‌برند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: بسیج یک شجره طیبه است زمانی در ۸ سال دفاع مقدس بسیج می‌درخشید و در دوره سازندگی انقلاب و نظام و در عرصه بهداشت و سلامت و اردوهای جهادی امروز خوش درخشیده و بسیج چیزی نیست جز حضور مردم مخلص و جوانانی ایثارگر که در ۸ سال دفاع مقدس جانشان را کف دستشان گذاشتند.

وی، تصریح کرد: زمانی رهبر انقلاب فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و در این سال‌ها به حقانیت و عمق فرمایش رهبر پی بردیم وقتی نسلی می‌آیند که با شهدا مانوس نبودند بنابراین زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا می‌شود فرهنگ و زنده نگه داشتن فرهنگ و تفکر بسیجی کمتر از شهادت نیست و امروز شاهد شهدای مدافع حرم هستیم شهدایی که از نسل جدید انقلاب هستند.

قبادی‌دانا، عنوان کرد: در شرایطی که ممکن است به عملکردها و فاصله گرفتن از اصول و ارزش‌های انقلاب به رفتارهای برخی مسئولین و مقامات و اشخاص عده‌ای خرده بگیرند، خانواده‌ها و جوانانی داریم که به فرمایش رهبر مرزها را در می‌نوردند و به عنوان مدافعان حرم در دفاع از اسلام و صیانت از نظام به شهادت می‌رسند و این یعنی زنده نگه داشتن شهدا.

وی، افزود: جهاد امروز در عرصه فعالیت‌های کشور دارد خود را نشان می‌دهد امروز در شرایط سخت اقتصادی هستیم و اداره کشور خود نوعی جهاد است و ایستادگی در برابر نظام سلطه و در کنار دولت و خدمت‌رسانی به مردم و هم قدم بودم با فرمایشات رهبری نوعی جهاد است. در بهزیستی نیز خدمت به جامعه معلولین و ناشنوایان و نابینایان نوعی جهاد است و امیدواریم تلاش کنیم پیشکسوتان جهاد و شهادت نیز در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده نشوند و نام و راه و یادشان زنده و جاوید بماند.

قبادی‌دانا، خاطر نشان کرد: وظیفه ما این است که بدانیم همیشه در معرض انتخاب و امتحان هستیم بین عافیت‌طلبی و جهاد، بین مبارزه و سازش و تسلیم و انسان و بشریت همیشه در این شرایط بوده و خواهد بود و مهم است که بتوانیم از امتحان‌ها سربلند بیرون بیاییم و تکلیفمان منطبق با شعارهای نظام باشد و در عملکردهایمان حق و باطل را گم نکنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، عنوان کرد: هزینه‌های انجام یک تکلیف را بخواهیم بپردازیم سخت‌تر است و عمل به تکلیف طبیعتا منجر به هزینه است و عیار آدمها در شرایط سخت سنجیده می‌شود و این دو راهی و بزنگاه‌ها آدم را نشان می‌دهد و عافیت‌طلبی و مصلحت اندیشی وبال گرنه است و ما را دچار مشکل و فتنه می‌کند.

وی، افزود: جهاد اکبر از جهاد اصغر سخت‌تر است گاهی بحث جنگ و جهاد است و گاهی بحث کنونی یعنی جنگ نرم و جهاد اکبر است که امیدواریم بتوانیم تمرین کنیم و در لحظات سخت از این امتحان سربلند بیرون بیاییم؛ امروز در شرایط سخت اقتصادی و تحریم قرار داریم و دشمن برنامه‌ریزی کرده تا نظام ایران اسلامی را در دهکده جهانی مدنظر خود حل کند و حرکت‌هایی که در کشورهای منطقه شاهد هستیم ما را باید حساس کند و اما بر اصل نظام، انقلاب، اصول و چارچوب تاکید کنیم.

قبادی در پایان یادآور شد: نعمت امنیت را قدردان باشیم و اینکه فکر کنیم تمام بدی‌های عالم در کشور ماست، اشتباه است ما خوبی‌های زیادی در کشور داریم اما قدردان نیستیم. نقاط ضعف داریم که باید خودمان در کشور مشکلاتمان را حل کنیم و دیگر کشورها و جوامع نمی‌توانند مشکلات ما را حل کنند همانطور که نتوانستند در کشور عراق و افغانستان و پاکستان حل کنند. بزرگنمایی مشکلات کشور به نفع ملت نیست و کتمان مشکلات نیز به نفع نظام نیست بلکه باید به دنبال حل آن باشیم نه مخدوش کردن نظام و  عملکردی داشته باشیم که مدیون خون شهدا و جامعه هدفمان در بهزیستی نباشیم.

کد خبر 11632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد