۲۳۶ مورد درخواست طلاق با مشاوره بهزیستی خراسان جنوبی به سازش ختم شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اعتیاد، نبود مهارت و خیانت به‌ عنوان مهم‌ترین علت وقوع طلاق در خراسان جنوبی نام برد و گفت: از ابتدای امسال ۲۳۶ مورد درخواست طلاق با مشاوره بهزیستی خراسان جنوبی به سازش ختم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی علی عرب نژاد در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به تعداد مراجعه کنندگان طلاق به بهزیستی، اظهار کرد: در سال جاری 2 هزار و 730 نفر برای طلاق به بهزیستی مراجعه کردند که نسبت به سال گذشته 974 نفر افزایش یافته است.

  مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به تعاملی مطلوب بین بهزیستی و قوه قضاییه برای کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده، گفت: از این تعداد هزار و 612 نفر از سوی دستگاه قضاییه به مراکز بهزیستی معرفی شده اند.

 عرب نژاد با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مددکاری و مشاوره به زوجین برای پایداری خانواده و کاهش طلاق در جامعه، ادامه داد: بیشترین زوجین مراجعه کننده برای طلاق در دوران عقد به سر می برند.

 به گفته وی در هشت ماه سال جاری 456 نفر از متقاضیان طلاق به بهزیستی استان (25 درصد مراجعه کنندگان) در دوران عقد بودند و 130 مورد  دارای کمتر از یک سال سابقه زندگی مشترک، 262 مورد یک تا سه سال، 190 مورد سه تا پنج سال، 334 مورد پنج تا 10 سال  و 484 مورد نیز بیشتر از ۱۰ سال سابقه زندگی مشترک داشته اند.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین آمار طلاق مربوط به زوجینی است که بیشتر از 10 سال سابقه زندگی مشترک دارند، ادامه داد: متاسفانه این آمارها وجود تعارضات حل نشده و طلاق های عاطفی را نشان می دهد که بعد از گذشت یک دهه از زندگی مشترک همچنان باقی مانده و به تدریج زوجین را به سمت طلاق قانونی می کشاند.

 عرب نژاد بیان کرد: آمار بالای درخواست طلاق در دوران عقد نیز نشان دهنده ازدواج های زودهنگام، بدون شناخت کافی و در کمترین زمان است.

 وی با بیان اینکه اعتیاد، نبود مهارت و خیانت سه عامل طلاق در استان است، گفت: در سال جاری 298 مورد از درخواست های طلاق به دلیل اعتیاد بوده و کمبود مهارت های سازگارانه و خیانت در جایگاه های بعدی این درخواست ها برای طلاق قرار دارند.

 مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه در سال جاری تعداد 236 مورد درخواست طلاق با مداخله بهزیستی به سازش ختم شد، افزود: در سال گذشته از هزار و 756 مورد مراجعه کننده برای طلاق به بهزیستی استان تعداد 186 مورد منجر به سازش شده است

کد خبر 11602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد