نه خانه ای سوخته و نه خانه ای ساخته

روایت از یک آتش سوزی و اقدامات به موقع بهزیستی خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان؛ هفته گذشته در روستای الله وردی خان بجنورد یک خانه به صورت عجیبی سوزانده شد. خانواده ای که در این خانه ساکن بودند تحت پوشش کمیته امداد هستند و یک پسر 18 ساله دارای معلولیت اعصاب و روان و یک دختر معلول جسمی حرکتی داشتند. دختر این خانواده در حال حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی است اما برای فرزند پسر خود اقدامی نکرده بودند.

پسر 18 ساله این خانواده در روز چهارشنبه دو هفته پیش به طور غیر عادی اقدام به سوزاندن منزل کرده و خودش نیز در منزل فوت می کند. مادر وی نیز به بیمارستان منتقل شده و پس از مراقبت های ویژه یک هفته ای ترخیص می شود.

مادر باید به خانه برگردد و نمی داند داغ فرزند از دست رفته را بکشد یا شعله های آتشی که خانه اش را نابود کرده است. روزی که مادر به خانه برمیگردد صحنه ای عجیب را می بیند؛ خانه سوخته شده در عرض چهار روز به شکلی باز می گردد که در روز نخست این خانواده وارد آن شدند.

برق کشی مجدد ساختمان و سپس گچ کاری و رنگ آمیزی خانه، آن را دیدنی تر کرده و حتی اقدامات سفید کاری نیز انجام شده است.

اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با کمک بسیج سازندگی اقدام به بازسازی منزل مورد نظر کرده و طی یک هفته تمامی نقایص آن را برطرف شده است.

هیچ کس بر روی این کره خاکی توان از بین بردن داغ جوان این مادر را ندارد اما تنها کاری که امکان انجام داشت، بازسازی منزل و التیام درد این خانواده از لحاظ مالی بود که بهزیستی خراسان شمالی پیش قدم و شده و تا جای ممکن خانه را بازسازی کرده است. به گونه ای که گویی هیچ گاه نسوخته و هیچ گاه ساخته نشده است.

کد خبر 11569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد