الکترونیکی شدن پرداخت حق پرستاری خدمات خانواده محور

زیرساخت های پرداخت الکترونیکی کمک هزینه خدمات خانواده محور معاونت توانبخشی انجام و در حال اجر است

رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: زیرساخت های پرداخت الکترونیکی کمک هزینه خدمات خانواده محور معاونت توانبخشی انجام و در حال اجر است.

مریم لطفی در گفت و گو با روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح مربوط به معاونت توانبخشی بوده و اقداماتی همچون هزینه نگهداری در منزل، ترخیص از مراکز شبانه روزی و مراقبت در منزل توسط اعضای خانواده را پوشش داده و کمک هزینه آن به صورت الکترونیکی به حساب فرد مورد نظر واریز می شود.

وی افزود: این طرح از تهران به تمامی استان ها ابلاغ شده و اداره فناوری بهزیستی خراسان شمالی نیز مدتی پس از ابلاغ این طرح، زیرساخت های مورد نظر را ایجاد کرد.

لطفی عنوان کرد: طی این طرح 234 نفر تحت پوشش قرار گرفتند و از ابتدای دی ماه امسال به ازای هر نفر 1 میلیونو 850 هزار ریال به مددجویان پرداخت می شود.

کارشناس آمار اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خراسان شمالی نیز در این باره گفت: بستر مناسب برای این اقدام از سوی اداره فناوری ایجاد شده و در آینده و به ترتیب برای تمامی معاونت های تخصصی زیرساخت مناسب جهت اقدامات الکترونیکی انجام می شود.

آمنه سعادتی اظهار داشت: ثبت نام افراد در این سامانه بر عهده کارشناس حوزه تخصصی بوده و مبالغ نیز به صورت متمرکز از بهزیستی کشور به حساب مددجویان واریز می شود.

شایان ذکر است خدمات خانواده محور به آن دسته از اقداماتی گفته می شود که از لحاظ مادی و معنوی به سود مددجو است که در خانه و در کنار خانواده از آن ها بهره مند شود. در این طرح هزینه هایی که به مرکز پرداخت می شود، تماما به سرپرست مددجو اعطا و خدمات موردنظر نیز درمنزل به افراد داده می شود.

کد خبر 11562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد