افزایش ۲۰ درصدی یارانه نگهداری افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور از افزایش یارانه نگهداری افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از تسنیم، «مصطفی سراج» مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فرایند پرداخت یارانه مراکز شبانه‌روزی، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان آبان‌ماه یارانه معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن به حساب مراکز شبانه‌روزی واریز شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت یارانه مراکز به صورت متمرکز از سوی ستاد سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود و این در حالیست که یارانه مراکز شبانه‌روزی نسبت به سال گذشته  حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سراج به میزان پرداختی یارانه مراکز شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: هم اکنون از رقم ۹۲۰ هزار تومان تا یک میلیون و صد هزار تومان و بر اساس شرایط مددجویان و با توجه به دارا بودن یا نبودن خانواده به حساب مراکز شبانه‌روزی واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور خاظرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری مراکز توانبخشی و در راستای حمایت از این مراکز، تدابیری از سوی سازمان بهزیستی برای حمایت از مراکز انجام شده است و در واقع یارانه افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیل شده به مراکز نگهداری، تمهیداتی از سوی سازمان بهزیستی کشور پیش بینی شده است که بر همین اساس توافقاتی با شرکت‌های دارویی و توانبخشی و پزشکی برای تامین اقلام مورد نیاز مراکز صورت گرفته است.

سراج عنوان کرد: در حال حاضر ۴۸ هزار نفر از افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند از یارانه سازمان بهزیستی بهره‌مند هستند.

کد خبر 11553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =