گروههای همیار غیر فعال زنان سرپرست خانوار منحل می شوند

زنجان | معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در سومین نشست تخصصی کلینیک های مددکاری بهزیستی با تاکید بر ساماندهی و پایش فعالیت اعضای گروههای همیار از انحلال گروه های غیر فعال که فعالیت و بازدهی اقتصادی ندارند خبر داد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی گفت: در حال حاضر 23 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان فعال هستند که  هرگروه دارای 5 الی 7 عضو است و در زمینه فعالیت های تحصصی تولیدی، توزیعی و چندمنظوره منجمله خیاطی، خدماتی، کاشت و کشت گیاهان داروئی، عرق گیری، رشته بری، قالیبافی، ملیله کاری، مینا کاری و... مشغول هستند .

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار خاطر نشان کرد: در حال حاضر952 نفر از زنان سرپرست خانوار ساکن شهر ازبیمه تأمین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیش از 400 زن سرپرست خانوار ساکن روستا  از بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر از بیمه برخوردار هستند که بر اساس شرلیط سنی و پس از اتمام مهلت بیمه پردازی از مستمری بازنشستگی برخوردار شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شوند .

حسینی از ثبت اطلاعات مددجویان خانواده های دارای فرزند 2 قلو در سامانه ارمغان خبر داد و گفت : گسترش خدمات الکترونیک و کم کردن مراجعات حضوری مددجویان در کنار پاسخ دهی سریع و به موقع در دستور کار این معاونت قرار دارد .

وی با اشاره به اهمیت کار مددکاری و توجه به نیازهای مددجویان خاطر نشان کرد : طی پایش صورت گرفته در پرونده های اورژانس اجتماعی 258 پرونده مختومه اعلام گردیده و شرایط پذیرش برای مددجویان واجد شرایط فراهم گردیده است .

این مقام مسئول پایش پرونده های اورژانس اجتماعی  بهزیستی شهرستان خدابنده را از فعالیت های آتی اعلام نمود که در راستای تصحیح اطلاعات ، ساماندهی و ارج نهادن به جامعه هدف بهزیستی صورت خواهد پذیرفت .

حسینی تصریح کرد : در حال حاضرتعداد 11 کلینیک مددکاری 7مجتمع و 3مؤسسه در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که در قالب واگذاری پرونده به تعداد بیش از 2هزار  جلد با دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در راستای ارایه خدمات مددکاری به زنان همکاری می نمایند .

کد خبر 11534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد