مستندی درباره رهاکردن معلولان در کوه گزارش نشده است

تهران- ایرنا- مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در پی انتشار اخباری مبنی بر رها کردن برخی از افراد دارای معلولیت در کوه و بیابان گفت: معلول آزاری واقعیت تلخی است که در جامعه وجود دارد اما مستندی درباره رها کردن آنان در کوه یا بیابان به این سازمان گزارش نشده است.

محمد نوری مدیر دفتر "فرهنگ معلولین" طی روزهای گذشته از رهاکردن کودکان دارای معلولیت در بیابان خبر داد و گفت: در برخی مناطق ایران معلولین را در کوه می‌گذارند و عقاب‌ها می‌برند یا گرگ آنها را می‌خورد. 

بهزاد وحیدنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت فعلی دنیا و ایران بسیار متفاوت از تفکرات قبلی است که معلولیت را در اثر حلول جن و ارواح خبیثه و القائات غیر می دانستند. جامعه ایران، جامعه متمدنی است.

وی ادامه داد: ممکن است در رفتار با افراد دارای معلولیت نیازمند آموزش های ارتقایی و سلامت روان باشیم اما فاجعه انگاری موضوع نباید وجود داشته باشد. 

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: حساس سازی بر مبنای واقعیت یک ضرورت است. مساله معلولیت نیازمند توجه ویژه است تا بتواند خانواده و افراد اثرگذار را برای توسعه فضای اجتماعی مناسب برای ظهور قابلیت های افراد دارای معلولیت، ترغیب و توانمند کند.

وحیدنیا افزود: ما و رسانه ها باید در برابر خرافه انگاری و حرکت به سمت باورهای نادرست که می تواند ریشه فرهنگ را هدف بگیرد، بایستیم.

وی اضافه کرد: در عین حال، مقاومت بیجا در برابر آسیب های متعدد را نمی پذیرم.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: هر جا که کودک آزاری کودکان معلول و غیرمعلول باشد، بهزیستی حضور می یابد و از این کودکان حمایت می کند. 

وحیدنیا از شهروندان خواست در صورتی که فکر می کنند در جایی رفتار نامطلوبی با فردی انجام می شود یا بهداشت روانی فردی را دچار مخاطره می کنند، اطلاع دهند.

وی درباره رهاسازی افراد دارای معلولیت در کوه، خاطرنشان کرد: اینگونه مسائل به این حدت و شدت وجود ندارد اما معلولیت آزاری واقعیت تلخی است که در جامعه وجود دارد.

کد خبر 11527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد