افتتاح اولین هتل آپارتمان سالمندان شمال غرب کشور در مراغه با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور

اولین هتل آپارتمان سالمندان شمالغرب کشور در شهر مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی توسط خیر محترم حاج حیدر بلوغی و به همت موسسه خیریه خواجه نصیرالدین طوسی با حضور فرمانده بسیج و مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اولین هتل آپارتمان سالمندان شمالغرب کشور در شهر مراغه از توابع استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل بهزیستی استان،مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور،فرماندار و شهردار و خیرین شهرستان افتتاح شد.

محسن ارشدزاده در این مراسم با اشاره به بالا بودن امید به زندگی در استان آذربایجان شرقی ابراز داشت :۱۱ درصد جمعیت آذربایجان شرقی جزو سالمندان می باشند و پنجمین رتبه سالمندی کشور متعلق به این استان می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان لزوم ایجاد هتل آپارتمانهای سالمندان با توجه به افزایش روند سالمندی به ویژه در سالهای آتی شهرستان مراغه را پیشگام در اجرای این پروژه در استان دانسته و اظهار داشت :خوشبختانه به علت قوی بودن فرهنگ خانواده محوری اکثر سالمندان استان ما در خانواده زندگی می کنند و با وجود ظرفیت ۱۵۰۰ نفری ۱۰ مرکز نگهداری سالمندان استان ،غالبا ۵۰۰تا ۷۰۰ ظرفیت در این مراکز خالی می باشد.

هتل آپارتمان سالمندان مراغه به مساحت ۲۳۰۰ متر مربع شامل ۱۱سوئیت،مرکز فیزیوتراپی،مرکز هیدروتراپی ،مرکز کاردرمانی و۲ سالن غذاخوری مجزا و با ارزشی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل بهزیستی کشور نیز با اشاره به پایین بودن آمار آسیبهای اجتماعی در استان آذربایجان شرقی نسبت به سایر استانها این امر را نشانگر آگاهی و بصیرت مردم خیر این استان دانسته و با اشاره به نقش مهم حضور مردم در صحنه ،نتیجه این حضور را موفقیت عنوان داشته وکمکهای مردم به زلزله زدگان میانه را از نمونه های این حضور عنوان داشت.

محمدرضا کاظم زاده همچنین با اشاره به تلاشهای رییس بهزیستی کشور ،ابلاغ قانون جامع حمایت از معلولین به کلیه دستگاههای اجرایی و الزام دستگاهها به رعایت آن ،پرداخت الکترونیکی کلیه پرداخت های سازمان  بهزیستی به ۵میلیون نفر جامعه هدف تحت پوشش این سازمان را از نتایج کوششهای دکتر قبادی دانا عنوان کرد.

کد خبر 11523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد