فعالیت 26 مرکز حوزه درمان و کاهش آسیب اعتیاد در استان زنجان

زنجان | معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر 26 مرکز حوزه درمان و کاهش آسیب شامل 1 مرکز کاهش آسیب و 25 مرکز درمانی اعم از سرپایی و اقامتی در سطح استان فعال هستند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقا محمدی با اشاره به ارائه خدمات به بیش از 6هزار خدمت گیرنده از ابتدای سال جاری در مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب خدمات درمان و کاهش آسیب گفت : نقش سمن ها در کاهش آسیب و فرهنگ سازی در این حوزه قابل توجه بوده و تلاش می شود از توان سمنهایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعالیت میکنند استفاده شود چرا که آنها میتوانند حلقه اتصال بین خیرین و مسوولان باشند.
وی افزود: در زمینه راه اندازی مراکز جدید در شهرستانهای مختلف استان، پس از اعلام نیاز شهرستان و یا درخواست اعلام نیاز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جهت تصمیمگیری و اخذ نظرات دستگاههای دستاندرکار در کمیته درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، موضوع طرح و سپس برابر نظرات اعضا کمیته و درصد شیوع اعتیاد استان و سایر زیرساختهای فنی و عملکردی تصمیمگیری و اعلام میشود. معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان بیان کرد: نحوه نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب استان در قالب دستگاهی و بین دستگاهی در قالب کمیته نظارت استانی صورت میپذیرد و مراکز متخلف برابر نظرات اعضا تذکر، اخطار و تعطیلی دریافت میکنند.
وی یادآور شد: تمامی مراکز درمان و کاهش آسیب استان در سه سطح شهرستانی، استانی و کمیته نظارت شورای هماهنگی متشکل از کارشناسان عضو کمیته در طی سال مورد بازدید قرار میگیرند.

کد خبر 11522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد