۸۰ درصد مطب پزشکان در شهرستان ابهر نیازمند مناسب سازی است

زنجان | رئیس ادراه بهزیستی شهرستان ابهر گفت: ۸۰ درصد ساختمان‌های پزشکان، مراکز تصویربرداری، سونوگرافی و آزمایشگاه های این شهرستان برای معلولان مناسب سازی نشده است.


به گزارش روابط عمومی شهرستان ابهر شهرام رجبی در سومین جلسه مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی شهرستان ابهر، افزود: نتیجه ارزیابی از اداره های شهرستان ابهر نشان می‌دهد اداره استاندارد و ساختمان شرکت توزیع برق شهرستان بالاترین نمره مناسب سازی برای معلولان را دریافت کرده اند.
وی تصریح کرد: در این ارزیابی شاخص‌هایی مانند وضعیت رمپ، سرویس‌های بهداشتی، پله‌ها، بالابرها، فضای‌های عمومی و پیش خوان ها مورد توجه قرار گرفته است.
رجبی تاکید کرد: نمره مورد نظر در ارزیابی ۳۰ است که اداره استاندارد و اداره برق نمره ۲۹ را کسب کرده‌اند و امیدواریم سایر اداره‌های شهرستان ابهر با پایان طرح‌های مناسب در دست اجرا بتوانند کیفیت خدمات‌رسانی خود را برای همه اقشار جامعه بویژه معلولان و سالمندان ارتقا دهند.
رییس اداره بهزیستی ابهر خاطرنشان کرد: شهرستان ابهر در سال ۹۶ در استان رتبه اول مناسب‌سازی را کسب کرد اما نمی توان نتیجه گرفت که همه اماکن عمومی و معابر شهری برای معلولان مناسب سازی شده است این درحالی است که نسبت به سایر شهرهای استان وضعیت خوبی دارد.
رجبی بیان کرد: خوشبختانه مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان تلاش خود را برای مناسب‌سازی با توجه به محدودیت‌های مالی انجام می‌دهند اما وضعیت موجود برای معلولان کافی نیست.
وی اظهارداشت: مناسب سازی اماکن عمومی فضا را برای معلولان در جامعه و شکوفایی استعدادهای درخشان آنان ایجاد می‌کند که می‌توانند در عرصه های فرهنگی، هنری، اقتصادی و ورزشی حضور فعال داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: مناسب سازی موجب حضور معلولان در جامعه بدون ترحم و از سویی باعث خود اتکایی آنان می شود که بتوانند امور روزانه خود را انجام دهند.
اعضای حاضر پس از پایان جلسه با حضور در موسسه خیریه توانمندسازی معلولان فاطمه الزهرا پای صحبت‌ها و درخواست های معلولان نشستند .

کد خبر 11519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد