مناسب سازی در بهسازی کف بازار جهت تردد معلولین رعایت شود

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : با توجه به اینکه به تازگی پروژه کف سازی بازار با همکاری شهرداری و سازمان میراث فرهنگی استان در دست اقدام است در اجرای پروژه یاد شده ضوابط و اصول مناسب سازی برای استفاده افراد دارای معلولیت رعایت شود و همچنین موانع در پیاده راه سبزه میدان و در انتهای مسیر ویژه نابینایان رفع گردد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی معابر استان با اشاره به اقدامات و فعالیت های دبیرخانه مناسب سازی در سه ماهه سوم امسال گفت: یکی از کارهای انجام گرفته در این بخش و در راستای عملیاتی کردن اهداف تدوین شده در سند راهبردی مناسب سازی، انعقاد تفاهم نامه مشترک با نهادها و دستگاههای اجرایی و عمومی جهت دسترس پذیری محیط و اماکن عمومی در جامعه بوده است.

این مسؤول گفت: در همین راستا پیرو هماهنگی ها و پیگیری های به عمل آمده تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه و سایر دستگاهها و نهادها در دست اقدام است که از جمله آن می توان به  سازمان اوقاف و امور خیریه در هشت ماده به منظور تسریع در مناسب سازی اماکن مذهبی و بقاء متبرکه اشاره کرد.

محمدی با اشاره به اینکه مسافرت با قطار به عنوان  یکی از مناسب ترین و ایمن ترین وسایل حمل و نقل  ، افزود : خوشبختانه امکانات ویژه جهت جابه جایی معلولان و جانبازان طبق اهداف مورد نظر در ایستگاه راه آهن زنجان اجرایی شده است .

به گفته وی، در این راستا بازدید کمیته فنی ستاد مناسب سازی استان از وضعیت پیشرفت فیزیکی زیر گذر سکوی شماره ۲ راه آهن انجام شد که اقدامات لازم در این بخش می تواند مشکلات معلولان را به مراتب کاهش دهد.

وی اضافه کرد: رعایت نکردن اصول مناسب‌سازی برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت و نابینا خلاف مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان بوده و شهرداری به عنوان یکی از اعضای ثابت جلسات ستاد مناسب‌سازی موظف به رعایت اصول دسترس پذیری در اجرای تمامی پروژه‌های شهری و اصلاح معابر است.

گفتنی است در ارزیابی کیفی دستگاههای اجرایی ادارات بهزیستی ، برق منطقه ای ، مدیریت فرودگاه ، و امور اقتصاد و دارایی با وضعیت خوب ارزیابی گردیدند .

کد خبر 11461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد