ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی به دریانوردان ایرانی

صبح امروز؛تفاهم نامه ای فی مابین معاونت مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور و انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران ،منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «دکتر بهزاد وحیدنیا» معاون مشاوره و امور مشاوره سازمان بهزیستی کشور، صبح امروز در مراسم انعقاد این تفاهم نامه، با اشاره به فعالیت های بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی باهدف ارتقای سلامت اجتماعی گفت:سازمان بهزیستی برای توسعه و افزایش سرمایه اجتماعی؛ پیشگیری از آسیب ها را در وهله اول برای همه گروه ها و برای مجموعه های خطر پذیرتر  که نیاز بیشتری دارند، دنبال می کند و به همین منظور خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰را به شکل شبکه سراسری، در دسترس عموم قرار داده است که البته در صورت نیاز به خدمات پیشرفته تر، مراحل درمانی تکمیلی و ارجاع به متخصص انجام می شود.

وی افزود:ارائه خدمات روانشناختی به تنهایی و در زمان اضطرار، هدف این تفاهم نامه نیست بلکه دستاوردهایی در حوزه توسعه بهزیستی عمومی را دنبال می کند تا در آینده بتوان بر اساس اطلاعاتی که از این خط مشاوره به دست می آید، برای دریانوردان و خانواده های آنان برنامه ریزی کرد.

دکتر وحید نیا با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح، استان های خط ساحلی تحت پوشش این مشاوره هستند، گفت:۷استان مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان و هرمزگان تحت پوشش هستند و با گزارش هایی مبنی بر نوع تماس، اختلالات و مشکلات افراد تماس گیرنده ،به صورت مشترک روی آنها کار کنیم.

وی افزود:شرایط ویژه و اثرات روانشناختی هر یک از مشاغل بر روی افراد مختلف، نتایج متفاوتی دارد که در شغل دریانوردی هم با توجه به میزان خشونت تجربه شده، شرایط دوری از خانواده و جامعه، تنهایی، ساعات و روزهای  کار طولانی، شرایط ویژه ای هستند که به درک و همدلی بیشتر نیاز دارند.

دکتر وحید نیا با اشاره به لزوم مداخلات روانشناختی در این زمینه افزود: پیشگیری در سطح اول، آموزش ها و مهارت های تجربه بهتر زندگی و کمک به سازگاری بیشتر در این شرایط، در نهایت منجر به بهداشت روانی خواهد شد که ماهیت روانشناسی نیز همین است.

کد خبر 11444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =