نیر ا همایش یاریگران زندگی دربهزیستی شهرستان نیر برگزار شد

همایش یاریگران زندگی با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان واداره بهزیستی توسط انجمن پیشگیری از اعتیاد بهزیستی نیردر سالن مجتمع فرهنگی الغدیر برگزار شد.

همایش یاریگران زندگی با مشارکت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان واداره بهزیستی توسط انجمن پیشگیری از اعتیاد  بهزیستی نیردر سالن مجتمع فرهنگی الغدیر برگزار شد.
محمدی رییس اداره بهزیستی نیر ، هدف از برگزاری این همایش را اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و بالا بردن میزان مسئولیت های اجتماعی  در این امر عنوان کرد.
وی همچنین نقش رسانه و نهادهای فرهنگی را در جذب مشارکت و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بسیار مهم دانست تاکید کردباید از تمامی ابزارهای فرهنگی در این زمینه استفاده کنیم.
 درادامه همایش فرماندار محترم فرمودند: طلاق پیامدها و عوارض جبران‌ناپذیری در خانواده‌ها برجای می‌گذارد و منجر به لطمات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود در حالی که با کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی می‌توان آمار طلاق را و به دنبال آن اعتیاد را در شهرستان کاهش داد .
امامی افزود: هدف از برگزاری این همایش را اجتماعی شدن و ایجاد نهضت فرهنگی در این امر مهم دانست و با تاکید بر لزوم ریشه‌یابی علل و عوامل بروز آسیبها در جامعه، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی موثرترین راهکار در پیشگیری از این آسیبها به ویژه اعتیاد  است .
وی اظهارداشت: توانمندسازی و مهارت‌آموزی افراد مهم‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
وی ادامه داد: مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده و این مشارکتها با حساس‌سازی وارتقاء آگاهی جامعه نسبت به خطرات ایجاد می‌شود.
فرماندار نیر تاکیدکرد: مسائل مربوط به حوزه نوجوانان در اولویت برنامه‌ریزی‌های امنیتی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
در آخر همایش از تلاشگران در این حوزه تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 11442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد