اماکن متبرکه و زیارتگاههای استان برای حضور معلولین مناسب سازی می شوند

به منظور تسهیل حضور معلولین و افراد دارای معلولیت اماکن متبرکه و زیارتگاههای استان مناسب سازی می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان؛ نشست مشترک سرپرست اداره کل بهزیستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه  استان با موضوع مناسب سازی اماکن متبرکه و زیارتگاههای سطح استان برای تسهیل حضور افراد دارای معلولیت برگزار شد.

معصومه محمدی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان در این نشست با اشاره به وظایف گسترده و تنوع فعالیتهای بهزیستی در حوزه خدمات دهی به معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها و مشارکت خیرین را از مهم ترین راهکارهای مد نظر بهزیستی عنوان کرد و افزود: بهزیستی می تواند با هماهنگی با اداره اوقاف در زمینه شناسایی خیرین و کمک به جامعه هدف سازمان، گام های موثری بردارد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: تاکنون جلسات بسیاری در حوزه مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در این استان برگزار شده است که خوشبختانه با مساعدت استانداری و سایر دستگاههای اجرایی برنامه های خوبی برای مناسب سازی سطح شهر و ورودی اماکن عمومی و ادارات در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: با مناسب‌سازی امامزادگان و اماکن متبرکه ، افراد دارای معلولیت و افراد با شرایط خاص به سهولت می‌توانند در این اماکن حضور یابند.

مدیرکل اوقاف استان نیز ضمن تقدیر از بهزیستی استان در حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر  و اعلام آمادگی در جهت همکاری گفت: توانمندی افراد دارای معلولیت، پیشگیری از بروز معلولیت، دسترس پذیری جامعه برای حضور افراد دارای معلولیت، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای همزیستی با معلولان، ایاب ذهاب و مسکن معلولان، درمان معلولان و اشتغال پایدار برای افراد دارای معلولیت می تواند موضوعات وقف انفرادی و وقف اجتماعی باشد.

حجت الاسلام امیری افزود: بعضی موضوعات وقف در کشور نیازمند همت واقفان است و جامعه نیاز وافری به‌این‌گونه موقوفات دارد که با توجه به نیاز امروز جامعه، توجه به حوزه ی معلولین نیز از موضوعات مهم در حوزه ی وقف می باشد.

کد خبر 11434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد