11 زن معتاد در مرکز مادر کودک نگهداری می شوند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به راه اندازی مرکز «مادر و فرزند» برای نگهداری و رسیدگی به وضعیت زنان باردار معتاد گفت: 11 زن معتاد در این مرکز نگهداری می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، کاظم نظم‌ده درباره نگهداری مادران و نوزادان معتاد در پایتخت با بیان اینکه مادران باردار معتاد در مراکز بازپروری نگهداری و مراحل سم‌زدایی و درمان آنها انجام می‌شود، اظهار کرد: البته وقتی فرزند مادران معتاد به دنیا می‌آید، مادران بعد از فارغ شدن به مرکز بازپروری انتقال داده می‌شوند، اما کودکان به مدت ۶ ماه تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان قرار می‌گیرند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به راه‌اندازی مرکز «مادر و فرزند» در تهران گفت: این مرکز به‌عنوان پایلوت و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در تهران راه‌اندازی شده است و در این مرکز به توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای مادران نیز توجه شده است تا مادران بعد از گذراندن دوران درمانی، با توجه به مهارتی که کسب کردند وارد بازار کار شوند.

وی اضافه کرد: ۱۱ مادر باردار معتاد در این مرکز حضور دارند و اقداماتی نیز برای کسب درآمد آنها انجام می‌شود. البته این تعداد، جزء مواردی است که توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده‌اند و قطعاً تعداد زنان باردار معتاد در تهران بیشتر از ۱۱ مورد است و ما در پی شناسایی و ارائه خدمت به آنها هستیم.

نظم‌ده عنوان کرد:‌ ارتباط این مرکز با مادران بعد از گذراندن دوران درمانی نیز همچنان ادامه خواهد داشت و مرکز با ارائه تسهیلات و وام‌های خوداشتغالی در راستای حمایت از درمان‌شدگان اقدام خواهد کرد.

منبع: آنا

کد خبر 11418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد