۲۳۰ کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شد؛ ۱۰ درصد کودکان خیابانی در اردبیل غیربومی هستند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۳۰ کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شده است.

بهزاد ستاری  در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر دو نهاد خیریه در راستای ارائه حمایت و خدمات لازم به کودکان خیابانی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به این که 230 کودک خیابانی در اردبیل شناسایی شده است بیان کرد: 90 درصد کودکان خیابانی استان بومی و 10 درصد غیربومی هستند که درصدد هستیم با تلاش مسئولان و دستگاه‌های مربوطه از جمله بهزیستی و آموزش و پرورش کودکان محروم از تحصیل را به چرخه آموزشی بازگردانیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: ارائه تسهیلات ضروری برای سرپرستان کودکان کار و نیز ارائه خدمات درمانی و نیز بهره‌مندی از درمان تامین اجتماعی از برنامه‌هایی است که به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

ستاری تصریح کرد: همکاری‌های لازم با بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون در این زمینه مبنای کار قرار گرفته و مدیران دستگاه‌های اداره تعاون استان ارائه آموزش‌های رایگان مهارتی به کودکان خیابانی و خانواده‌های آنان را در دستور کار قرار داده است که اقدامات لازم در حال انجام است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود بانک‌ها در اعطای تسهیلات خوداشتغال و کارفرمایی با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم در راستای ارائه خدمات به این کودکان ورود پیدا کرده و به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع به عنوان یک محور اصلی در سازمان بهزیستی استان مطرح است.

کد خبر 11412

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد