خیران آرزوی دیرینه معلولان ابهری را برآورده می‌کنند

زنجان | نخستین جشن گلریزان برای احداث سالن ورزشی ویژه معلولان در مدرسه استثنایی پویای ابهر شامگاه دوشنبه با حضور شماری از مسؤولان و خیران شهرستان ابهر برگزار شد.


به مناسبت روز جهانی معلولان و با همت و تلاش خیران و دستگاه های اجرایی شهرستان، زمینه های لازم برای احداث سالن ورزشی ویژه معلولان در راستای قوانین مصوب حمایتی در مورد معلولان و استفاده بهینه از خدمات و امکانات عمومی، رفاهی، فرهنگی، آموزشی، فرصت های شغلی و در نهایت برابری فرصت های اجتماعی به عنوان مطالبه بحق جامعه یک هزار و ۶۲۴ نفری معلولان شهرستان ابهر با برگزاری جشن گلریزان اجرا شد.
رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر در این مراسم گفت: ورزش مهمترین عامل توانمندسازی، بازتوانی و توانبخشی همه معلولان است.
شهرام رجبی تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی برای همه معلولان با هر شدتی اثرگذار است و آنان را به بطن جامعه می کشاند.
وی ادامه داد: این تاثیر را می‌توان از تعداد مدال های جهانی و پارالمپیکی ورزشکاران جانباز و معلول مشاهده کرد.
رییس اداره بهزیستی ابهر عنوان کرد: هم اکنون ورزشکاران بسیار موفقی از جامعه معلولان شهر ابهر توانسته اند در رشته های مختلف ورزشی برای کشور و شهرستان در عرصه های جهانی افتخار آفرینی کنند.
وی اظهار داشت: ورزش در برخی از موارد که نوع معلولیت شخص توانایی ذهنی برای فراگیری درس و سواد را ندارد جایگزین بسیار مناسبی است.
رجبی با تقدیر از کمک خیران و مسئولان برای احداث سالن ورزشی ویژه معلولان عنوان کرد: این باشگاه ورزشی چند منظوره خواهد بود و ۳۰ درصد هزینه ساخت آن را خیران و مابقی را شهرداری و سازمان نوسازی مدارس تامین می کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه معلولان شهرستان به لطف الهی و کمک خیران و مسؤولان در آینده از امکانات این سالن ورزشی بهره مند خواهند شد.
رجبی یادآور شد: در حال حاضر آمار معلولان این شهرستان یک‌هزار و ۶۲۴ است که هر ۲ هفته یکبار در کمیته بررسی معلولیت به روزرسانی می شود.
مدیر مدرسه استثنایی پویا ابهر نیز در حاشیه این همایش افزود: عواید این گلریزان حدود ۱۸۰ میلیون تومان شد که برای احداث سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۳ هزارو ۲۰۰ مترمربع و ۸۴۰ مترمربع زیربنا برای دانش آموزان این مجتمع صرف خواهد شد.
مرادی با تاکید بر اینکه این سالن اولین سالن ورزشی اختصاصی معلولان در استان زنجان است که در ابهر ساخته می‌شود، تصریح کرد: خیران بسیاری در این مسیر ما را یاری کردند.
منبع خبرگزاری ایرنا

کد خبر 11395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد