شهریار|جلسه آموزشی آسیبهای ناشی از فضای مجازی و تبعات آن برگزار شد

جلسه آموزشی آسیبهای ناشی ازفضای مجازی وتبعات آن ویژه پرسنل و مدیران و مربیان مراکز غیردولتی در بهزیستی شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهریار، به همت اداره جلسه آموزشی باموضوع آسیبهای ناشی ازفضای مجازی وتبعات آن توسط  سرهنگ محمدحاجی رئیس اداره قضایی غرب استان ویژه پرسنل و مدیران و مربیان مراکز غیردولتی درسالن جلسات این اداره برگزارشد.
احسان سبزگلین متذکر شد: همچنانکه مستحضرید شبکه ¬های مجازی ابزار جنگ نرم دشمن هستندکه هدف آن نابودی خانواده¬ هاست و امروزه همه خانواده ها تقریبا درگیر آسیبهای ناشی از فضای مجازی هستند که این موضوع آسیب¬ هایی را نیز در این خانواده¬ ها به وجود آورده که در کنار سایر عوامل مخرب در روابط خانوادگی، موجبات سست ¬شدن بنیاد خانواده ¬ها و طلاق عاطفی زوجین و کمرنگ شدن صمیمیت میان اعضای خانواده و همچنین گسترش شکاف نسلی را فراهم کرده است که باید توسط بزرگان خانواده مدیریت شود.
 جناب سرهنگ محمد خانی بیان کرد: افزایش استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه¬های اجتماعی های اجتماعی موبایلی این روزها به رغم استفاده ¬های مفیدی که دارد، در کنار اشتغال به کار طولانی والدین و تغییر نگرش والدین به تربیت فرزندان، موجبات دوری اعضای خانواده از یکدیگر را فراهم ساخته است به گونه¬ ای که به رغم نزدیکی فیزیکی و در زیر یک سقف بودن در داخل خانواده، گاه فاصله عاطفی و معنوی زیادی را از یکدیگر تجربه می¬ کنند و افراد خانواده کمترین مراودات و گفتگوی همدلانه را با هم دارند.
وی گفت: علت بسیاری از خشونت‌های خانگی را نبود ارتباط و تعامل صحیح و گفتگوی همدلانه در بستر خانواده ذکر کرده¬ اند. با توجه به این موارد به نظر می¬ رسد تلاش برای به حداقل رساندن تهدیدهای شبکه¬ های مجازی در کاهش سلامت و پایداری نهاد خانواده، ضرورتی انکارناپذیر است. و این مهم میسر نخواهد شد مگر از طریق توسعه روابط پایدار و صمیمیت و همدلی میان اعضای خانواده در بستر گفتگوهای صمیمی میان اعضای خانواده.

سرهنگ خانی ادامه داد: استفاده بیش از حد از شبکه¬ های اجتماعی در محیط خانواده با کاهش سطح ارتباطات عاطفی،‌ میزان گفتگو در خانواده را حتی از 15 دقیقه در روز هم کمتر کرده است. ضمن اینکه استفاده نادرست از این امکانات باعث از بین رفتن بسیاری از حریم ¬ها در خانواده ¬ها شده و حتی در مواردی منجر به بروز اختلافات تا سرحد طلاق و جدایی نیز شده است. ارتباط گرفتن هر یک از زوجین با افراد غریبه و حتی افرادی از جنس مخالف در دوستان و آشنایان منجر به کاهش سطح اعتماد در بین آنها می¬ شود و با کاهش سطح اعتماد در خانواده، آرامش خدشه¬ دار می ¬شود و در نهایت نهاد خانواده آسیب جدی می¬بیند.

کد خبر 11394

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد